Portalul pentru certificatele digitale COVID este gata. Afla AICI cum se obține certificatul necesar la călătoriile în UE

Distribuie articolul

STS anunță că portalul de pe care cetățenii români sau străini pot obține certificatele digitale UE privind COVID este pregătit pentru lansarea din 1 iulie,.

Specialiștii STS care au dezvoltat sistemul informatic, au făcut ultimele optimizări, în conformitate cu prevederile ordonanței de urgență a Guvernului României.

Reprezentanții STS au câteva precizări pentru persoanele care intenționează să-și descarce certificatul COVID.

„Certificatul este gratuit. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail. La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări”, au anunțat reprezentanții STS.

Cei care vor dori un certificat pentru a călători în siguranță pe timpul pandemiei de COVID-19 vor avea la dispoziție, începând de joi, platforma https://certificat-covid.gov.ro. Interfața aplicației este intuitivă, iar în mai puțin de 10 pași, poate fi obținut certificatul:

1.            Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.

2.            Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.

3.            Se accesează butonul verde „Certificat nou”.

4.            Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

5.            Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

6.            În funcție de categorie, se completează:

–              Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.

–              Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.

–              Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

7.            Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

8.            Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Pentru informații privind emiterea și utilizarea certificatelor, a fost deschis un call center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obținut pe hârtie prin intermediul primăriei, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.


Distribuie articolul

You May Also Like