Eveniment: prima navă românească fabricată după revoluție intră în flota AFDJ

Distribuie articolul

Un eveniment important se desfășoară marți în portul Galați. În mod oficial intră în flota de pe Dunăre primul remorcher multifuncţional realizat pentru Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi după 1990. Este vorba despre o navă de intervenţie în caz de incidente pe Dunăre sau pe platformele portuare care va avea ca bază portul Tulcea. Iarna, remorcherul va fi folosit la spargerea sloiurilor de gheață pentru menţinerea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre, între Brăila și Sulina. În cadrul ceremoniilor de marți, nava este sfințită iar comandantul primește certificatul de naționalitate ceea ce înseamnă că poate arbora steagul național pe catarg.

Nava a costat 22,5 milioane lei, fără TVA, și a fost fabricată la șantierul naval Damen Galați. Remorcherul care a fost gata în luna martie este dotat cu numeroase echipamente performante. De asemenea, are un design modern.

„Remorcherul ASD 2810 este un remorcher de manevră maritim – portuar de înaltă performanță, având un design modern. Nava este proiectată pentru remorcare la cârlig, remorcare cu vinci și operațiuni de împingere. Propulsia navei este asigurată de 2 motoare principale cu pornire electrică și 2 unități de propulsive și guvernare active cu elice cu pas fix în duze, montate la pupa navei. Cu ajutorul acestora, nava atinge viteza 12.9 kn și tracțiune la punct fix de 58tf”, se arată într-un comunicat de presă al Șantierului Naval Damen Galați redactat în momentul semnării contractului.

Noul remorcher multifuncțional din flota AFDJ a fost botezat „Farul” după nava care a salvat orașul Galați de la o catastrofă. În 1970 o navă grecească încărcată cu azotat de amoniu a luat foc în port și a fost stinsă de „Farul” înainte să explodeze. Ulterior, incidentul a devenit subiectul filmului românesc „Explozia”.

Distribuie articolul

You May Also Like