Podul de la Brăila s-a dat la fund: finanțarea lucrării este sub semnul întrebării

Distribuie articolul

Dacă nu ne ucide corupția, cu siguranță o să ne îngroape birocrația. Sau ambele! Noi am aflat că guvernanții care au tot vorbit despre podul cel mai pod din România nu au reușit încă să găsească banii pentru lucrare.  Altfel spus, podul peste Dunăre ar putea fi construit cu bani de la Uniunea Europeană, dar autoritățile române nu au reușit să facă un contract bun de semnat.

Informațiile interesante le-am aflat de la ziariștii de la Obiectiv Vocea Brăilei. Aceștia îl citează pe președintele Consiliului Județean Brăila, Francisk Chiriac, în timp ce politicianul mișcă rapid din umeri. Potrivit sursei citate, Chiriac le spune ziariștilor brăileni că „Este rău. Nu am multe informaţii. Dar vreau să spun că este păcat. Suntem deja în luna august şi ar fi trebuit ca acest contract să fie semnat între Comisia Europeană şi România, să se liniştească un pic constructorii, să poată să demareze în continuare lucrările.”

Așadar, nimeni (nici măcar constructorul) nu știe cine va plăti factura pentru lucrările deja începute.  Iar asta nu-i totul. Se pare că statul nu are bani nici pentru exproprieri. Foștii proprietari de terenuri din zona construcției nu au primit nici o lețcaie, iar dinspre Guvern nu se aude decât…liniște. Probabil, o să fie bine!

În concluzie, cea mai mare lucrare de infrastructură din România se desfășoară în stilul românesc: încet, cu sincope, cu întârzieri și cu suspiciuni.Rămâne de văzut dacă minunea se va termina în următorii patru ani, așa cum au promis unii și alții. Conform planului, companiile din Italia și Japonia care au câștigat contractul vor construi podul și 23 de kilometri din drumul principal Brăila – Jijila şi din drumul de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin. Lucrarea costă circa 433 de milioane de euro, fără TVA.

Distribuie articolul

You May Also Like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *