Parcări rezidențiale marcate civilizat vs. Rable uitate pe domeniul public

Aşa DA

Lipsa locurilor de parcare rezidenţiale din oraşul Galaţi a stârnit numeroase controverse . Numărul tot mai mare al maşinilor în comparaţie cu locurile disponibile de staţionare pun la grea încercare nervii şoferilor care nu au unde să-şi lase maşinile. Aceştia au cerut autorităţilor locale să găsească soluţii pentru decongestionarea spaţiului şi amenjarea unor locuri special amenajate pentru riverani.

Aşadar, în prima luna a acestui an, a fost aprobat Regulamentul de atribuire şi folosire a locurilor de parcare rezidenţiale. Câteva săptămâni mai târziu, Primăria i-a anuntat pe gălăţenii care doresc să inchirieze respectivele spaţii, să aştepte, pentru o perioadă de maxim 6 luni ca marcajele unde să fie finalizate.

Deşi termenul promis a fost uşor depăşit, locatarii din Cartierul Micro 20, blocurile E1, D1 si A6 au avut, de curând, plăcuta surpriza să constate ca Primăria s-a apucat de treabă chiar din zona unde locuiesc, în teorie cel putin, aceştia având posibilitatea să devină primii chiriaşi ai unor locuri de parcare din imediata vecinătate a imobilelor menţionate.

Rămâne de vazut cănd va fi făcut acest anunţ. Sperăm ca iniţiativa să continue, într-un timp cât mai scurt, şi în celelalte cartiere din oraş.

Aşa NU

Ca să găsească un loc unde să îşi lase maşina, în special în cartierele aglomerate sau în zonele cu trafic intens, gălăţenii se văd nevoiţi să pornească la o adevărată cursă de vânătoare, fiecare centimetru de carosabil fiind la mare căutare. În haosul creat, nu se mai ţine cont nici de spaţiile verzi, nici că trotuarele sunt destinate pietonilor şi nu vehiculelor, nici măcar de elementarele reguli ale bunului simţ. Sunt sute de rable în oraş care încă zac nestingherite la voia întâmplării şi la fel de multe autoturisme destinate vânzării expuse în parcările arondate blocurilor din majoritatea cartierelor.

Galaţiul trebuie decongestionat prin implementarea unor măsuri edilitare moderne (continuarea inventarierii locurilor de parcare deja existente, marcarea şi închirierea lor, ridicarea autovehiculelor abandonate, construirea unor parcări supraetajate în interiorul cartierelor) după modelul altor oraşe din ţară (Cluj, Iași), după cum a promis chiar actualul primar al urbei, Ionuţ Pucheanu, în timpul campaniei electorale din primăvara anului trecut. E momentul să înceapă curăţenia! Nu credeţi?!

Pe aceeași temă:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *