La Galaţi, trafic… da! Soluţii… ba! Pucheanu amână, fără motiv, construirea drumului de legătură promis între Bulevardele Dunărea şi Marii Uniri

Distribuie articolul

Blocaje peste blocaje, kilometri întregi sufocaţi de maşini, timpi mari de aşteptare la semafoare, nervi întinşi, aşa arată tabloul zilnic al traficului rutier, din Galaţi, mai ales la ore de vârf.

Că eşti la volan, pe bicicleta sau pe jos, calvarul ţi-e acelaşi. Nu mai vorbim de curajul cu care trebuie să te încumeţi a folosi mijloacele de transport în comun, în general, vechi şi slinoase, niste cimitire pe roți.

Bicicliştii rulează pe trotuare, printre pietoni, că n-au piste speciale şi conforme; pietonii fac slalom printre maşinile oprite pe trotuare, din lipsa de parcări; şoferii petrec ore în șir, în aglomerație… un cerc vicios din care nu ieşi teafar, dacă n-ai nervi de oţel.

Acum trei ani, în campania electorală, Ionuţ Pucheanu promitea amenajarea mai multor parcări, ca o măsură de fluidizare şi alte gogoşi de gen, care s-au dezumflat de îndată ce a devenit primar. Situaţia actuală pare că nu prea îl deranjează. Ba chiar a împrumutat ceva din comportamentul traficului de pe la noi; se mișcă exact la fel, cu două viteze: încet şi foarte încet… spre deloc. Acţiune zero, rezultate ioc! Incompetenta şi nepăsarea se iţesc sfidătoare, dinspre Primarie, şi la acest capitol.

Referitor la această situație, Petrisor Potec, prim-vicepreședintele PNL Galaţi, crede că există soluţii, dar primarul le ignoră:

“Nu există preocupare din partea Municipalităţii. Soluţii există. Dau un singur exemplu: proiectul drumului care să lege cartierele Ţiglina 1 şi Dunărea, între Bulevardele Dunărea şi Marii Uniri, trecând prin curtea fostului sediu al Poliţiei de Frontieră, a rămas blocat în hârtii. Ideea nu îi aparţine edilului în funcţie, dar ar fi putut să o ia în seamă. Un drum foarte util, de doar 600 de metri, ar fi scutit şoferii să se înghesuie printre blocuri. Deşi Primăria Galaţi a atribuit lucrările de proiectare şi execuţie, în valoare de 3.388.039,95 lei, şantierul nu a fost deschis nici până acum. Ionuţ Pucheanu motivează întârzierea prin lipsa unui aviz al Ministerului de Interne. Fals! Reprezentanţii insituţiei în cauză spun că nu e nevoie de nicio autorizaţie ca să se apuce de treabă. Avem deci de-a face cu încă o confirmare a incompetenţei. Există riscul să pierdem terenul primit pentru construirea arterei.”

Petrişor Potec mai este de părere că amânarea execuţiei lucrării s-ar datoara unui plan ticălos, care să îi aducă lui Pucheanu, puncte electorale sigure, în 2020.

“Parcă văd că îl va apuca “hărnicia” în preajma Alegerilor Locale de la anul, motivând ca şi-a rupt coatele şi genunchii ca să rezolve problema. Asta doar ca să pară, nu să fie, cu adevărat, interesat de fluidizarea traficului din zonă. De ce să-l fi făcut în perioada deja stabilită, adică în vara anului 2016? Pâna la următoarele alegeri, lumea ar fi uitat, nu-i aşa?! Bătaia asta de joc, în formă continuată, trebuie să înceteze.

Îl somez public pe primarul în funcție să ne spună de ce nu a dispus încă începerea lucrărilor. Acest proiect trebuie demarat cât mai repede cu putinţă, nu când are dumnealui chef”, a mai spus acesta.

Deocamdată, singura mărturie, care aminteşte populaţiei de drumul menţionat, este panoul montat în sensul giratoriu, de lângă Liceul cu Program Sportiv, încă de dinainte ca “victoriosul” Pucheanu să ajungă primar. Dacă va fi construită vreodată, artera va decongestiona aglomeraţia de pe străduţele înguste şi va reduce timpul deplasării între cele două cartiere.

Până atunci, va mai curge probabil multă apă pe Dunăre.

Mână… băiete! Unde?! “La bulivar, birjar, la bulivar!”

Distribuie articolul

You May Also Like