Grupul olandez Damen, care deține șantierul naval de la Galați și, în curând, și pe cel de la Mangalia, a depus ofertă pentru construirea celor patru corvete militare cu care va fi înzestrată armata română, conform angajamentelor României față de NATO și Uniunea Europeană. Alte patru companii navale de talie internațională s-au arătat interesate de construcția celor patru coervete românești și au depus oferte. Este vorba despre ThyssenKrupp Marine Systems din Germania, Naval Group din Franța, care s-a asociat deja cu Șantierul Naval Constanța, grupul italian Fincantieri, care deține în România șantierele navale de la Tulcea și Brăila și grupul STM din Turcia. Selecția constructorului se va face în mai multe etape. După prima rundă, vor rămâne în competiție doar 4 dintre cei 5 ofertanți. După a doua etapă de selecție vor rămâne în joc doi ofertanți, din rândul cărora va fi desemnat câștigătorul, pe principiul prețului cel mai mic. Pentru construcția celor patru corvete militare care vor intra în înzestrarea Ministerul Apărării Naționale, statul român pune la bătaie 1,6 miliarde de euro. Prima corvetă ar trebui să fie gata în trei ani de la semnarea contractului, iar ultima livrare se va face peste 7 ani.
În etapa de calificare, sunt verificate aspecte ce ţin de capacitatea economică şi tehnică a ofertantului, astfel încât să poată îndeplini specificaţiile tehnice cerute de MApN pentru corvete şi fregate. Participanţii trebuie să arate câte nave cu un tonaj mai mare de 1.000 de tone au construit şi livrat în ultimii 15 ani, cifrele de afaceri şi idicatorii de solvabilitate din ultimii trei ani. O altă cerinţă pe care trebuie să o îndeplinească, conform hotărârii Guvernului, cei cinci candidaţi este ca producătorul de nave să fie dintr-o ţară membră NATO şi membră a Uniunii Europene.