Cea mai eficientă modalitate de colectare a veniturilor bugetare este îmbunătăţirea conformării voluntare, după cum ne-a transmis Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Galaţi, într-un document dat publicității.
Astfel, în informarea cu privire la acțiunile desfășurate pentru îmbunățățirea serviciilor destinate contribuabililor, reprezentanții AJFP Galați anunță că există o preocupare permanentă de îmbunătățire a relațiilor cu contribuabilii, implementarea proiectelor de digitalizare, concomitent cu acțiunile privind combaterea evaziunii fiscale și creşterea funcţiei preventive a controlului fiscal.
Astfel, principalele acțiuni desfășurate pe parcursul anului pentru îmbunătăţirea activităţii de asistenţă pentru contribuabili, cu implicaţii majore asupra creşterii gradului de conformare voluntară în ceea ce privește depunerea declaraţiilor fiscale şi plata obligaţiilor fiscale de către contribuabili au constat în:
– asistență directă la sediul organelor fiscale – contribuabilii fiind indrumati pentru identificarea bazei legale care să conduca la clarificarea problematicilor fiscale, indrumare pentru inrolarea in SPV, reiterarea cererilor de inrolare întocmite eronat, indrumare completare declaratii fiscale (declaratia unică, declarații privind înregistrarea contractelor de inchiriere, declarații informative, etc)
– acordarea asistenței on-line prin intermediul Formularului de contact,
– acordarea asistenței în scris
Dar și promovarea serviciilor on-line oferite contribuabililor, Spațiul Privat Virtual, Ghiseul.ro, plăți on-line prin interconectarea celor doua platforme. Pentru înregistrarea în SPV există posibilitatea identificării la distanță (video), fără a fi necesară deplasarea la sediile unităților fiscale.
AJFP Galați a fost activă și în online, în relația cu comunitatea și contribuabilii, bilanțul activităților fiind în creștere față de ceilalți ani:
-Transmiterea unor comunicate de presă (34 comunicate) precum și materialele informative, întocmirea unor afişe de tip „calendare lunare”, „anunţuri” şi postarea acestora la panourile special amenajate pentru informarea contribuabililor, instalate în zona de interes a acestora (ghiseul unic- parter),
-Editarea de materiale informative (4601 materiale)/comunicate de presă (34 de comunicate) pe teme de interes pentru segmente semnificative de contribuabili, în vederea îndrumării corespunzatoare, pentru conformare voluntară la declararea și plata obligațiilor fiscale
– Au fost efectuate un numar de 2803 trimiteri pe email cu materiale informative care conțin noutăți legislative la contribuabili persoane juridice
– Utilizarea conceptului de ghişeu unic, în vederea unei interacțiuni de tip „front-office” cu contribuabilii.
-Promovarea prevederilor legale privind facilitățile fiscale acordate contribuabililor
Gradul de acordare a esalonarilor la plata/restructurări/facilitati fiscale (indicator performanță F 102) este de 79.10%
Organizarea de întâlniri periodice cu contribuabilii/UAT-uri, organizatii profesionale- CECCAR, seminarii WEB, în colaborare cu DGRFP Galați, pe teme de interes pentru un număr cât mai mare/segment specific de contribuabili,
-videoconferințe organizate cu persoanele desemnate din cadrul UAT-urilor arondate AJFP Galați pentru îndrumare depunere declarație unică (27 trimiteri cu materiale informative, formulare, norme de venit, instrucțiuni, etc. si un număr de 9 întâlniri de lucru organizate în sistem videoconferința , pe tema inrolarii in SPV si depunerea declarației unice, cu termen 25 MAI).
În același timp, cu sprijinul si deschiderea cetățenilor, precum și a mediului de afaceri, AJFP Galați urmărește eficientizarea atât a activităților instituționale, cât și a interacțiunii cu contribuabilii, prin eliminarea birocrației, simplificarea procedurilor, transmiterea electronică a declarațiilor fiscale, primirea și solutionarea cererilor de la distanță, eliminarea deplasărilor/ interacțiunea nedorită si inutilă cu cetățeanul si mediul de afaceri.