Consiliere și sprijin pentru studenții de anul I

Distribuie articolul

Este știut faptul că, în primul an de facultate, trecerea de la viața de elev la cea de student nu este resimțită la fel de toți tinerii, problemele de acomodare accentuate, în unele cazuri, și de distanța față de casă fiind provocări cărora unii dintre ei nu le pot face față ușor. Pentru a veni în sprijinul lor, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați va implementa, începând din luna septembrie 2017, pe o durată de trei ani, un proiect dedicat exclusiv studenților din anul I.

Intitulat „Creșterea ratei de retenție a studenților din primul an universitar”, acest proiect are ca obiectiv sprijinirea studenților din primul an, aflați în risc de abandon, care au obținut rezultate mai slabe la Bacalaureat, provin din mediul rural, din familii cu o situație socio-economică nefavorabilă sau sunt de etnie romă.

Prin acest proiect, studenții „boboci” vor beneficia de consiliere academică și de măsuri de reducere a decalajelor rezultate din diferențele de calitate  din  învățământul  secundar. Astfel, vor fi reduse decalajele  de  cunoștințe  și  performanțe  academice  dintre  studenți  provenind  din  medii sociale diferite, spre exemplu din mediul rural faţă de  cei proveniți din mediul urban, din licee de top faţă de cei proveniți din licee cu performanțe școlare reduse, din clase sociale diferite, care nu și-au putut permite meditații și alte forme de educație extracurriculară.

În cadrul acestui proiect, ce face parte dintr-un program mai amplu, intitulat Proiectul Privind Învățământul Secundar (ROSE), studenții din anul I de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați vor participa la activități de consiliere profesională și orientare în carieră, coaching și dezvoltare personală, activități de îndrumare și sprijin (tutoriat), programe remediale, activități de dezvoltare  a competențelor socio-emoționale, work-shop-uri, vizite de studii.

Astfel, studenții dezavantajați vor avea acces la o educație de calitate, rata de promovabilitate a primului an de studii va crește, iar procesele de predare-învățare și evaluare vor pune accent pe predarea centrată pe student și pe dezvoltarea competențelor socio-emoționale.

Distribuie articolul

You May Also Like