Anunțata vânzare a combinatului ar putea produce victime colaterale și în cadrul companiei locale de transport în comun. În lipsa unui nou contract de prestări servicii, Transurb Galați ar putea avea o pierdere de 8% din cifra de afaceri. Și cum de obicei pierderile sunt suportate din buzunarele noastre, am putea avea de achitat în plus o subvenție de 5 milioane de lei.
În condițiile în care înțelegerea dintre Transurb și ArcelorMittal se încheie pe 15 mai, actuala conducere a dorit renegocierea ei.
”Demarasem discuțiile pentru contractare dar ne-am trezit cu o solicitare de prelungire cu două luni a contractului în aceleași condiții cu cel vechi. O consecință greu de estimat asupra bugetului anual, nu știm cum să negociem. Ca pierdere este vorba de 8% din cifra de afaceri, cu mare impact pe partea de cash. Acum pur și simplu nu există un leu în vistierie să cumperi scule sau să igienizezi spații”, s-a plâns Gigel Caliga, președintele Consiliului de Administrație a Transurb.
Dacă noul acționar renunță, pierderea pentru Transurb se ridică la aproximativ 5 milioane de lei, dublând astfel pierderea record cu care a încheiat anul trecut. Asta în condițiile în care de la bugetul orașului, adică din banii noștri, a primit un sprijin de 35 milioane de lei. Situația a redeschis seria șicanelor politice cu PSD, alături de care se simt totuși bine la guvernarea locală.
”Cu multă ușurință aprobi facilități de transport, comanzi trasee și aprobi licitații și nu înțelegi să decontezi la timp și după aceea te plângi de un management nepotrivit. Astea sunt aspecte ce țin de managementul general al administrației locale și trebuie să rintroducem o componentă de respect”, a comentat situația Cristian Dima, președintele ALDE și șeful de partid al lui Caliga, cu trimitere directă la edilul Ionuț Pucheanu.