UPDATE: Grevă japoneză în asistența educațională 

Distribuie articolul

UPDATE: Angajații CJRAE, membri ai Sindicatului Învățământului Preuniversitar Galați, au organizat astăzi, între orele 10.00 și 12.00, un protest sub formă de grevă japoneză, purtând banderole albe în timpul activităților prestate. Ei cer Ministerului Educației Naționale eliminarea unor discriminări și a unor interpretări eronate ale prevederilor legale, care au determinat diminuarea unor drepturi și eliminarea altora, ceea ce a dus în final la scăderea salariilor.

Concret, revendicările angajaților CJRAE Galați se referă la neacordarea sporului de suprasolicitare neuropsihică de 10% pentru cadrele didactice din CJRAE și la renunțarea de către Ministerul Educației Naționale la intenția de a tăia sporul de 15% pe care profesorii de la CJRAE îl primesc în acest moment pentru activitățile educative pe care le desfășoară cu elevii cu cerințe speciale.

Angajații CJRAE cer ministerului medierea de urgență a litigiului și rezolvarea problemelor.

În același timp, angajații CJRAE continuă protestul început săptămâna trecută prin purtarea banderolelor tricolore, în semn de protest față de nerezolvarea problemelor de ordin general din sistemul educațional.

 

————

Proteste sunt și în rândul consilierilor școlari și al personalului didactic auxiliar din Galați. Specialiștii din centrele de asistență educațională sunt astăzi, în grevă japoneză pentru 2 ore, nemulțumiți că nu li se plătesc o serie de sporuri prevăzute de lege.

Este vorba despre sporul de suprasolicitare neuropsihică, de 10% din salariul de bază, și de cel de învățământ special, egal cu 15% din salariu. Angajații din asistența educațională consideră că aceste sporuri trebuie plătite tuturor angajaților care lucrează în acest domeniu, cu copii cu nevoi speciale și nu în mod discreționar, cum se întâmplă acum. Consilierii școlari și colegii lor sunt deciși să radicalizeze protestele, în cazul în care nu le sunt plătite imediat aceste sporuri.

În această perioadă, ei se ocupă de evaluarea psihosomatică a copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani, după 1 septembrie și pe care părinții vor să îi dea la școală mai devreme.

Distribuie articolul

You May Also Like