Un incendiu s-a produs marți seară, 23 ianuarie, la un vagon al trenului IR 1830 Galați – Cluj-Napoca. Incendiul a izbucnit în halta Cociu, pe secția Salva-Beclean pe Someș. Din câte se pare, cea mai probabilă cauză a fost o sursa externă vagonului.
Pentru stingerea incendiului pompierii militari au intervenit cu trei autospeciale de stingere si un echipaj de prim ajutor SMURD.
„Intervenția pompierilor militari a fost dificilă din cauza accesului greu la locul solicitării, dar și din cauza faptului că trenul se afla sub tensiune electrică. După ce s-au luat toate masurile de siguranță, pompierii au acționat pentru stingerea incendiului și astfel s-a împiedicat propagarea acestuia la celelalte vagoane (patru în total)”, după cum a informat ISU Bistrița Năsăud.
În trenul accelerat care circula pe ruta Galați – Cluj se aflau în total 33 de persoane. Acestea au fost evaluate medical și au refuzat transportul la spital. Pasagerii au fost transportați cu un microbuz al ISU Bistrița-Năsăud în orașul Beclean, pentru a-și continua deplasarea spre destinație cu alte mijloace de transport.
Călătorii au fost preluaţi apoi cu mijloace auto, puse la dispoziţie de CFR Călători, spre destinaţiile dorite. De asemenea, CFR Călători a asigurat produse preambalate şi băuturi calde pentru călători.
Pentru analiza în detaliu a incendiului s-a constituit o comisie de cercetare.
Primele declarații ale reprezentanților CFR Călători:
Referitor la incendiul care a izbucnit în seara zilei de 23.01.2024 la unul dintre vagoanele din compunerea trenului IR 1830 Galați – Cluj Napoca și care s-a extins ulterior și la un alt vagon, pentru o informare obiectivă a opiniei publice, CFR Călători face următoarele precizări:
– Personalul feroviar prezent la fața locului a sesizat o degajare de fum în timpul mersului în zona cabinei Wc din capătul celui de-al treilea vagon din compunerea trenului și conform procedurilor în asemenea situații, a fost avizat imediat serviciul de urgență 112.
– Intervenția pompierilor a fost temporizată însă de întreruperea cu întârziere a tensiunii în firul de contact, ceea ce a dus la extinderea incendiului și la vagonul alăturat.
În completarea informațiilor anterioare, CFR Călători a revenit și a prezentat orarul desfășurării evenimentelor din seara zilei de 23.01.2024, cu privire la trenul IR 1830:
- La ora 17:53 șeful de tren a sunat la 112.
- La ora 18:10 a ajuns prima mașină de pompieri.
- La ora 19:05 a fost scos de sub tensiune firul de contact, procedură care intră în atribuțiile CFR SA.
- Astfel de la momentul în care șeful de tren a avizat serviciul 112 (ora 17:53) și momentul intervenției pompierilor a trecut mai bine de 1 h, cu toate că prezența acestora a fost operativă, prima mașină sosind la ora 18:10.
- Deoarece întreruperea tensiunii în firul de contact s-a produs abia la ora 19:05, aceasta a fost efectiv ora la care au putut interveni în sfârșit pompierii.
Călătorii trenului IR 1830 nu s-au aflat nici un moment în pericol. Toți călătorii au ajuns la destinații în cursul serii, cu transportul alternativ pus la dispoziție de CFR Călători.