Un tren de călători din Galați a luat foc taman în Bistrița

Distribuie articolul

Un incendiu s-a produs marți seară, 23 ianuarie, la un vagon al trenului IR 1830 Galați – Cluj-Napoca. Incendiul a izbucnit în halta Cociu, pe secția Salva-Beclean pe Someș.  Din câte se pare, cea mai probabilă cauză a fost o sursa externă vagonului.

Pentru stingerea incendiului pompierii militari au intervenit cu trei autospeciale de stingere si un echipaj de prim ajutor SMURD.

Intervenția pompierilor militari a fost dificilă din cauza accesului greu la locul solicitării, dar și din cauza faptului că trenul se afla sub tensiune electrică. După ce s-au luat toate masurile de siguranță, pompierii au acționat pentru stingerea incendiului și astfel s-a împiedicat propagarea acestuia la celelalte vagoane (patru în total)”, după cum a informat ISU Bistrița Năsăud.

În trenul accelerat care circula pe ruta Galați – Cluj se aflau în total 33 de persoane. Acestea au fost evaluate medical și au refuzat transportul la spital. Pasagerii au fost transportați cu un microbuz al ISU Bistrița-Năsăud în orașul Beclean, pentru a-și continua deplasarea spre destinație cu alte mijloace de transport.

Călătorii au fost preluaţi apoi cu mijloace auto, puse la dispoziţie de CFR Călători, spre destinaţiile dorite. De asemenea, CFR Călători a asigurat produse preambalate şi băuturi calde pentru călători.

Pentru analiza în detaliu a incendiului s-a constituit o comisie de cercetare.

Primele declarații ale reprezentanților CFR Călători:

Referitor la incendiul care a izbucnit în seara zilei de 23.01.2024 la unul dintre vagoanele din compunerea trenului IR 1830 Galați – Cluj Napoca și care s-a extins ulterior și la un alt vagon, pentru o informare obiectivă a opiniei publice, CFR Călători face următoarele precizări:

– Personalul feroviar prezent la fața locului a sesizat o degajare de fum în timpul mersului în zona cabinei Wc din capătul celui de-al treilea vagon din compunerea trenului și conform procedurilor în asemenea situații, a fost avizat imediat serviciul de urgență 112.

– Intervenția pompierilor a fost temporizată însă de întreruperea cu întârziere a tensiunii în firul de contact, ceea ce a dus la extinderea incendiului și la vagonul alăturat.

În completarea informațiilor anterioare, CFR Călători a revenit și a prezentat orarul desfășurării evenimentelor din seara zilei de 23.01.2024, cu privire la trenul IR 1830:

  • La ora 17:53 șeful de tren a sunat la 112.
  • La ora 18:10 a ajuns prima mașină de pompieri.
  • La ora 19:05 a fost scos de sub tensiune firul de contact, procedură care intră în atribuțiile CFR SA.
  • Astfel de la momentul în care șeful de tren a avizat serviciul 112 (ora 17:53) și momentul intervenției pompierilor a trecut mai bine de 1 h, cu toate că prezența acestora a fost operativă, prima mașină sosind la ora 18:10.
  • Deoarece întreruperea tensiunii în firul de contact s-a produs abia la ora 19:05, aceasta a fost efectiv ora la care au putut interveni în sfârșit pompierii.

Călătorii trenului IR 1830 nu s-au aflat nici un moment în pericol. Toți călătorii au ajuns la destinații în cursul serii, cu transportul alternativ pus la dispoziție de CFR Călători.


Distribuie articolul

Ai putea fi interesat și de: