Toate drumurile duc la Focșani. Cum au ajuns gălățenii și brăilenii pe moșia baronului Marian Oprișan

Distribuie articolul

Drumurile naționale din județele Galați, Brăila, Buzău, Vaslui și  Vrancea au ajuns pe moșia lui Marian Oprișan. Guvernul a decis să reorganizeze Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră înființând  o Direcție Regională de Drumuri și Poduri cu sediul la Focșani. Modificarea a stârnit numeroase reacții în presă, în politică și pe rețelele de socializare.

Unii au spus că înființarea regionalei de drumuri la Focșani este o recunoaștere din partea Vioricăi Dăncilă a meritelor baroniale în lupta cu penalul din fruntea PSD. Chestia l-a deranjat pe Marian Oprișan care a redactat ditamai comunicatul de presă.

„În ultimele zile o anumită parte din mass-media a tratat cu subiectivism și lipsă de profesionalism decizia Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) de a înființa, la Focșani, o Direcție Regională de Drumuri și Poduri. Dincolo de faptul că acuzele de genul ”Primul-ministru i-a făcut lui Oprișan Direcție Regională de Drumuri și Poduri” sunt absolut stupide și lipsite de temei real, ele arată o lipsă totală de viziune în ceea ce privește dezvoltarea durabilă”, scrie în documentul semnat de președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

Cum să ne treacă prin cap așa ceva? Dacă spune Martian Oprișan că avem a face cu  subiectivism, lipsă de profesionalism, acuzații stupide și o lipsă de viziune, așa o fi. Nici nu mai contează că județul Vrancea se bălăcește în toate topurile naționale privind sărăcia și rezultatele economice proaste. Ca apreciere pentru rezultatele obținute la ei în bătătură, gospodarii vrânceni primesc sarcina de a se îngriji de toate șoselele din sud-estul țării și de a se ocupa de dezvoltarea durabilă a românilor din acest colț al lumii.

Până în prezent, gălățenii care visează la asfaltul din Germania au mers cu sărut mâna și cu ghioaga la Iași, la sediul regionalei de drumuri. Acum au de mers mai puțin, prin gropile dintre Galați și Focșani.

„Fără doar și poate, Vrancea este unul dintre cele mai importante noduri rutiere și feroviare din Moldova căci unește nu doar Moldova de București, ci și Moldova de Ardeal și Dobrogea. Aici există cele mai vechi noduri feroviare din România și, după finalizarea DN 2 D Focșani – Ojdula – Târgu Secuiesc, putem afirma cu tărie că avem cel mai important nod rutier din Moldova. Din această perspectivă, se impunea înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri care să poată gestiona și administra mai eficient drumurile naționale care străbat regiunea de la Nord la Sud, dar și de la Vest la Est. Faptul că o astfel de structură nu a existat până acum în regiune nu face cinste nimănui, iar decizia Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră de a se reforma și de a crea structuri mai eficiente nu poate fi decât una salutară. În calitate de Președinte al Consiliului Județean Vrancea sunt încrezător că drumurile naționale din județele Vrancea, Buzău, Brăila, Galați și Vaslui vor fi, pe viitor, mult mai bine gestionate, cu un trafic normal și cu incidente cât mai puține”, a precizat Marin Oprișan.

Că sediul regionalei de drumuri este la Iași, Focșani sau la Bălăbănești, nu este foarte important. Totuși, informația îi ajută pe șoferi să știe pe cine trebuie să înjure când își rup planetarele pe drumurile naționale din Vrancea, Buzău, Brăila, Galați și Vaslui.

Distribuie articolul

You May Also Like