Studiul cercetătorilor norvegieni confirmă importanța scrisului de mână în învățarea profundă

Distribuie articolul

Conform unui studiu realizat de cercetători norvegieni, scrisul de mână joacă un rol crucial în procesul de învățare profundă. Aceștia au analizat activitatea neuronală a copiilor cu vârsta de 12 ani în timp ce scriau, desenau și utilizau calculatorul.

Cercetarea a inclus 12 adulți tineri și 12 copii de 12 ani, și a utilizat electroencefalograma de înaltă densitate (EEG HD) pentru a înregistra activitatea electrică a creierului în timpul acestor activități. Rezultatele au arătat că scrisul de mână a generat activitate neuronală sincronizată în regiunile parietale și centrale ale creierului la adulții tineri, în intervalul theta. Această activitate a fost legată de procesele de memorie și codificarea de informații noi, facilitând astfel învățarea profundă.

La desen, modele de activare similar au fost observate în zonele parietale, cu unele diferențe ușoare în comparație cu scrisul manual. În cazul scrisului la tastatură, s-a observat activitate desincronizată în intervalul theta și alfa în regiunile parietale și centrale ale creierului, însă implicațiile acestei activități în procesul de învățare rămân neclare.

Cercetătorii au subliniat că aceste constatări sugerează că atât scrisul de mână, cât și desenul ar trebui menținute în procesul de învățare, deoarece fiecare dintre aceste activități oferă beneficii specifice. Copiii, în special, ar trebui expuși la astfel de activități pentru a dezvolta modelele benefice de oscilații neuronale legate de învățare.


Distribuie articolul

You May Also Like