SECETA CREEAZĂ PROBLEME PE DUNĂRE

Distribuie articolul

Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați a luat noi măsuri de asigurare a adâncimilor minime pe sectorul maritim, ca urmare a scăderii semnificative a cotelor și debitului Dunării. Conform unui nou aviz către navigatori, care intră în vigoare miercuri, pe 23 august, încep lucrările de dragare în punctul critic Galați, între kilometri 153 și 155, cu draga ”Dunărea Maritimă”. Pe durata lucrărilor de dragare, navele și convoaiele care tranzitează zonă sunt obligate să respecte regulamentul de navigație, să reducă viteza de marș, să nu creeze valuri, să folosească semnalele acustice și luminoase pe timpul nopții sau în caz de ceață. Totodată, navele și convoaiele aflate în tranzit pe Dunărea Maritimă sunt obligate să aștepte confirmare de pe draga care face lucrări că a eliberat șenalul navigabil.

”Sunt lucrări de dragaj de întreținere care intră în atribuțiile noastre. Acționăm în permanență în punctele critice pentru a asigura adâncimile minime recomandate pe sectorul maritim”, ne-a declarat directorul general al AFDJ Galați, Dorian Dumitru.

Draga ”Dunărea Maritimă” va opera câteva zile între kilometrii 153 și 155, iar apoi se va muta în punctul critic Prut amonte, între kilometrii 73 și 74, unde, de regulă, apar probleme pe timp de secetă.

”La Prut amonte este adevăratul punct critic din această zonă și acționăm acolo pentru a asigura adâncimea necesară navigației”, a mai spus directorul AFDJ, Dorian Dumitru.

În acest moment, nivelul Dunării la Galați atinge 128 centimetri, în scădere cu 8 centimetri față de ieri. Cota este cu 72 de centimetri mai mică decât ar fi normal în această perioadă.

”Dacă debitul Dunării la intrarea în țară ar fi la nivelul mediei multianuale de 4.300 metri cubi pe secundă, ar trebui să avem la Galați un nivel de circa 200 de centimetri. Astăzi, debitul Dunării este de doar 3.300 metri cubi pe secundă”, a explicat Dorian Dumitru.

Distribuie articolul

You May Also Like