Proiectul podului peste Dunăre de la Brăila s-a încurcat în licitații și exproprieri

Distribuie articolul

Greu cu podul peste Dunăre de la Brăila. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a reușit să găsească o firmă dispusă să proiecteze și să execute lucrările de relocare a rețelelor electrice și de telefonie din zona în care va fi construit obiectivul. La prima licitație organizată în iarnă nu s-a prezentat nici un ofertant iar acum Compania de Drumuri mai face o încercare. Firmele interesate se pot înscrie până pe 8 august iar contractul are o valoare de 12 milioane de lei și trebuie dus la bun sfârșit în trei ani de la semnarea documentului.

Probleme sunt și cu exproprierile de terenuri care cad tot în sarcina statului român. Este vorba despre 460 de terenuri din județele Brăila și Tulcea, în suprafață totală de peste 122 de hectare. Procedura de expropriere este de durată, având în vedere că legea prevede parcurgerea unor pași obligatorii, pornind de la documentațiile cadastrale și terminând cu despăgubirea persoanelor expropriate.

Construcția podului considerat cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani din România a fost atribuită unui consorțiu format din două companii din Italia și Japonia, pentru circa 433 de milioane de euro fără TVA. Lucrarea conține podul dar și execuția pe 23 de km a drumului principal Brăila – Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin.

Contractul a fost semnat în luna ianuarie. Chiar dacă a fost anunțată ca o mare investiție de infrastructură, Guvernul a alocat anul acesta doar 1% din fondurile necesare proiectării și execuției podului de la Brăila, în condițiile în care suma minimă se cifra la 15% din valoarea totală a investiției. Oricum, reprezentanții proiectantului și ai constructorului au anunțat că, la toamnă, companiile din Italia și Japonia vor deschide un sediu în orașul Brăila.

Distribuie articolul

You May Also Like