Am spus-o și o mai spunem. Ni se pare cel puțin ciudată indiferența cu care autoritățile locale tratează proiectul privind realizarea unui drum între Turnul de Televiziune și Bulevardul Dunărea, prin curtea fostului sediu al Poliției de Frontieră. Dacă la capitolul infrastructură Primăria Galați promite modernizări de bulevarde, o bucată de drum de doar 600 de metri nu a putut fi realizată de vreo patru ani fără o explicație solidă.
Au tot spus gurile rele că lucrarea a fost întârziată cu bună știință ca să folosească pe post de momeală electorală pentru gălățenii care anul viitor vor merge la urne. Iar ultimele întâmplări par să le dea dreptate cârcotașilor. Recent, o asociere de firme a câștigat, la licitație, contractul de peste patru milioane de lei pentru realizarea drumului. Termenul de finalizare a lucrării este de șase luni, așa că, dacă se apucă rapid de treabă, constructorii îi vor oferi actualului primar ditamai pomana electorală. Asta pe nervii șoferilor care de ani de zile visează la ciotul de bulevard.
Despre legătura dintre Bulevardul Marea Unire/strada Stadionului și Bulevardul Dunărea se vorbește de foarte mult timp. Mai mult chiar, la începutul actualului mandat, Primăria a atribuit lucrările de proiectare și execuție ale drumului. Între timp, firma care câștigase licitația s-a retras, ca să nu facă deranj. De atunci, reprezentanții municipalității au dat vina pe birocrație spunând că așteaptă un aviz de la Ministerul de Interne pentru a construi drumul prin curtea fostului sediul al Poliției de Frontieră. Specialiștii ministerului, însă, au explicat de fiecare dată când au fost întrebați că, în acest caz, nu trebuie să elibereze nici o autorizație și că Primăria Galați poate demara lucrările când poftește.
Cert este că în zonă nu s-a întâmplat nimic. Din schițe știm că artera rutieră care va face legătura între faleza superioară și Bulevardul Dunărea va avea două benzi pe sens. Excepție face zona din curtea Poliției de Frontieră: din lipsă de spațiu, acolo va fi o singură bandă pe sens. În total, drumul va avea circa 620 de metri și va scurta actuala legătură dintre cartierele Țiglina și Dunărea cu aproape patru kilometri.