Plătim anual 50.000 de euro ca să nu primim turiști pe Dunăre

Distribuie articolul

Plătit cu un milion de euro și inaugurat în urmă cu șapte ani, prin terminalul fluvial de pasageri nu a trecut deocamdată niciun turist. Fapt ce ne costă anual aproximativ 50.000 de euro, bani plătiți pentru salarii și întreținerea construcției plutitoare.

În 2011 era dat în funcțiune un ”Terminalul plutitor multifuncțional de pasageri”, care a costat 1 milion de euro și a fost construit de Navrom Reparații SRL. Dat în funcțiune e un fel a zice, pentru că în realitate nu a operat nicio secundă în scopul în care a fost construit: traficul cu turiști veniți din state membre UE. A înghițit însă an de an sume consistente. De exemplu, s-au plătit pentru întreținerea lui 202.000 lei în 2014, 205.000 lei în 2015, 225.000 lei în 2016, 200.000 lei în 2017 iar o sumă asemănătoare se previzionează și în 2018.

”Deoarece România nu a aderat în acest moment la Spațiul Schengen, terminalul plutitor multifuncțional de pasageri nu este utilizat conform scopului și utilității pentru care a fost construit”, susține Alexandru Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor.

Ceea ce înseamnă că șirul pagubelor va continua practic până la momentul în care se va produce mult așteptatat aderare.

Până la o eventuală dezghețare a transportului internațional de persoane, rămânem restanțieri și la propriile proiecte. Adoptat în urmă cu trei ani, Planul Strategic pentru Dezvoltarea Portului Galați prevede și oportunitatea dezvoltării traficului de pasageri pe rutele Galați-Sfântu Gheorghe și Galați-Sulina, în special pentru turiștii care merg către Delta Dunării.

”În vederea analizării fezabilității dezvoltării transportului public de pasageri, se vor analiza bunele practici din alte porturi privind dezvoltarea și marketingul serviciilor de transport public de pasageri pe căi navigabile, precum și cererea potențială pentru astfel de servicii. Analiza va avea în vedere și identificarea pașilor necesari ce trebuie urmați și a condițiilor ce trebuie îndeplinite astfel încât această activitate să devină viabilă din punct de vedere financiar. Planul de afaceri va fi corelat cu proiectul GaVic, al cărui obiectiv este dezvoltarea traficului de pasageri pe segmentul turistic în zona Galați”, se arată în Planul Strategic pentru Dezvoltarea Portului Galați făcut în 2015 la comanda Companiei Naționale Administrația Porturilor Dunării Maritime SA Galați, ce are în administrare și terminalul internațional de pasageri.

Au trecut deja trei ani iar lucrurile nu au depășit încă faza hârtiilor.

Distribuie articolul

You May Also Like