Dacă tot a încheiat anul 2017 cu pierderi record, de aproape 6 milioane de lei, conducerea transportatorului public local pregătește un nou tun: servicii de pază cu peste 1 milion de lei mai scumpe decât în urmă cu trei ani.
Deși numărul posturilor de pază la Transurb a rămas neschimbat, respectiv opt, ceea ce implică un necesar de 24 de angajați în trei schimburi, bugetul solicitat pentru 2018 este unul record: 1.635.000 de lei. Ceea ce înseamnă că, pentru fiecare paznic, se alocă lunar aproape 5.700 de lei, în condițiile în care este știut că acest gen de slujbă cu greu depășește, când o face, salariul minim pe economie.
Cererea ar fi fost aberantă și dacă societatea ar fi înregistrat profit, doar că e departe de această postură: a încheiat 2017 cu pierderi de 5,6 milioane de lei, la care se adaugă alte 35 de milioane de lei subvenții de la bugetul local, adică din banii noștri.
Este extrem de interesantă evoluția pe care a avut-o bugetul destinat pazei în ultimii ani. El a crescut de la 565.000 de lei în 2015 la 863.000 de lei, în 2016, apoi la 1.364.000 de lei, în 2017, pentru a se ajunge la 1.635.000 de lei – pentru anul în curs. Măsura este contestată și de proprii angajați, care susțin că ar avea oferte de 600.000 de lei din partea unor operatori locali.
Nu este singura prevedere prin care se încarcă în mod nejustificat bugetul transportatorului local. Conducerea a solicitat pentru acest an creșteri salariale de 221% și o majorare de 149% a indemnizațiilor oferite membrilor Consiliului de Administrație.