Milioane de apeluri false la 112

Distribuie articolul

Peste 5 milioane de apeluri la 112 au fost false, anul acesta, se arată într-o statistică a Serviciului de Telecomunicații Speciale STS. Totuși, pentru prima dată în istoria serviciului 112, s-a sunat de mai multe ori pentru a anunța urgențe reale decât pentru non-urgențe.

Tot mai mulți cetățeni au conștientizat că numărul 112 este destinat urgențelor. Numărul apelurilor non-urgente a scăzut semnificativ față de anul 2014.

Potrivit statisticilor Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, în perioada ianuarie-noiembrie 2019 s-au înregistrat 10.437.328 apeluri la numărul 112, dintre care 5.404.650 (51,7%) au reprezentat cu adevărat urgențe.

Raportat la perioada similară a anului 2014, numărul apelurilor non-urgente la 112 a scăzut cu 45%.

Astfel, dacă în ianuarie-noiembrie 2014 s-au înregistrat 9.907.825 apeluri care nu reprezentau urgențe, în anul 2019 numărul acestora a scăzut la 5.032.678, fiind înregistrată cea mai mică valoare a numărului de apeluri la 112 care nu au semnalat urgențe.

Scăderea numărului de apeluri care nu semnalează urgențe reale este rezultatul campaniilor de conștientizare privind apelarea responsabilă a numărului 112, desfășurate de Serviciul de Telecomunicații Speciale împreună cu agențiile specializate de intervenție din cadrul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență.

În ceea ce privește tipologia urgențelor și distribuția pe agenții, pentru perioada ianuarie – noiembrie 2019, cele mai multe apeluri de urgență au fost transferate la Ambulanță – 55,50% (3.473.657), urmate de Poliție – 22,91% (1.433.892), ISU-SMURD – 16,95% (1.060.666), Jandarmerie – 4,20% (262.950) și alte agenții – 0,44% (27.384).

Distribuie articolul

You May Also Like