Două ministere vor elabora până la sfârșitul acestui an o strategie privind educația copiilor pentru mediu.
Este vorba de Ministerul Educației și Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor ce urmează să transpună această strategie în planurile-cadru de învățământ primar și gimnazial începând cu anul școlar 2022-2023.
Astfel, articolul 68 din Legea educației se va modifica, adăugându-se competențele de mediu la programa de studiu:
Curriculumul național pentru învățământul primar și gimnazial se vor axa pe opt domenii de competențe-cheie care determina profilul de formare a elevului: competente sociale, civice si de mediu.
Planurile-cadru pot fi modificate doar în urma unor studii realizate de specialiştii în domeniu, care să fie înglobate intr-o strategie privind educația pentru mediu.
În proiectul de lege se arată că învățământul primar este locul potrivit pentru a introduce educație de mediu, întrucât la această vârstă copiii percep mediul mai mult instinctiv, natural, urmând ca în celelalte cicluri școlare să compartimenteze informațiile pe teme, să identifice probleme si soluții.
Deocamdată, proiectul se află în dezbatere publica la Camera Deputaților. Acesta mai trebuie să treacă de Senat, să fie promulgat de președinte si publicat în Monitorul Oficial pentru ca prevederile sale sa fie aplicate.