Abia s-a uscat cerneala pe contractul ce prevedea achiziția a 40 de autobuze de către Transurb, că s-a schimbat socoteala. Nu că nu se mai cumpără mașinile, ele vor fi luate dar nu de societatea de transport în comun, ci de municipalitate.
Explicația, neoficială, e simplă: pentru că noul împrumutut contractat de Primăria Galați, destinat autobuzelor Euro6, nu poate fi folosit la recapitalizarea Transurb, s-a decis ca Primăria Galați să fie cea care cumpără.
”Am plecat de la premiza, la ședințele anterioare, că acel studiu de oportunitate pentru transportul în comun stă în picioare. Se pare că acum e nevoie și un studiu de fezabilitate strict legat de aceste autobuze. E încă un pas, un document ce trebuie să existe. Nu se știa de situație înainte, dacă se știa o făceam la momentul respectiv”, s-a scuzat primarul Ionuț Pucheanu.
Pe 22 iulie, producătorul BMC și Transurb semnau contractul de achiziție a celor 40 de autobuze Euro6, fix la sediul Primăriei municipiului Galați.
”Azi arătăm că se poate, la un an de când am preluat conducerea Transurb aducem 40 de autobuze noi”, spunea Mihai Cadinoiu, managerul Transurb.
Între timp, lucrurile au suferit modificări ce ar putea afecta, în cel mai bun caz, doar termenul optimist de livrare avansat în urmă cu trei săptămâni: 1 decembrie.
În cazul finalizării contractului, cele 40 de autobuze Euro 6 care tot sunt plimbate prin hârtii vor costa 31 de milioane de lei și vor avea, fiecare, lungimea de 12 metri și o capacitate de transport de minimum 85 de persoane, din care cel puţin 25 pe scaune.