Guvernul României vs Bruxelles: europenii cer rambursarea de urgență a TAXEI AUTO, guvernanții amână plata și inventează un nou impozit

Distribuie articolul

România este oaia neagră a Europei în materie de justiție, dar nici la capitolul finanțe nu stă foarte bine. În buna tradiție dâmbovițeană, reprezentanții Guvernului pe lângă instituțiile din UE zâmbesc în poza de grup și când vin la București se apucă de moșmondeli.

Un bun exemplu este taxa auto despre care oficialii bucureșteni știau că este ilegală, dar nu au anulat-o până când nu a apărut o decizie a Curții Europene de Justiție.

Recent, am aflat că România ar putea fi dată în judecată (din nou) la Curtea de Justiție a Uniunii Europene dacă nu va restitui taxele auto plătite de șoferi pentru înmatricularea mașinilor.

Autoritățile de la Bruxelles au oferit un termen de două luni Guvernului român pentru rambursarea integrală a taxelor abrogate pentru că încălcau legislația europeană.

Asta nu pare să-i fi speriat pe guvernanții care zilnic întorc bugetul pe toate părțile ca să mai găsească câțiva „bănuți”.
Somația de la Bruxelles vine la puțin timp după ce Ministerul de Finanțe de la București a anunțat că perioada de restituire a fostelor taxe auto, adică taxa specială, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante și timbrul de mediu, se prelungește cel puțin până la mijlocul acestui an.

Practic, Guvernul nu are bani pentru a achita restanțele către populație, așa cum a fost obligat printr-o sentință definitivă a Curții Europene de Justiție.

Pentru primele trei taxe, data-limită pentru restituirea banilor era sfârșitul lui 2018, ceea ce înseamnă că unii dintre cei care au depus cereri ar mai putea aștepta încă jumătate de an ca să vadă banii intrați în conturi.

Noul termen propus de Guvern pentru restituirea banilor încasați abuziv din taxele auto și timbrul de mediu este 30 iunie 2019.

Ticăloșia și sărăcia sunt mult mai mari. În paralel cu păcălirea șoferilor și a autorităților europene, Guvernul lucrează la o nouă taxă de poluare auto. Prima variantă de implementare a noii taxe auto presupune introducerea unei „componente de mediu” în taxa achitată periodic la ITP, în timp ce a doua variantă prevede includerea acestei componente în impozitul datorat pentru mijloacele de transport.

Pe guvernanți îi încurcă și mașinile românilor înmatriculate în Bulgaria cu care nu știu ce să facă.

Distribuie articolul

You May Also Like