Glume proaste la 112: aproape jumătate dintre apelurile făcute la 112 nu reprezintă urgențe

Distribuie articolul


Aproape jumătate dintre apelurile făcute la 112 nu reprezintă urgențe. Potrivit Serviciului de Telecomunicații Speciale, în primul semestru al anului în curs sistemul 112 a preluat peste 4,8 milioane de apeluri, dintre care doar 2,6 milioane au reprezentat urgențe. Sute de apeluri au fost glume proaste.


Conform statisticii, peste 2,2 milioane de apeluri din totalul celor primite în prima jumătate a anului 2020 nu au fost urgențe. Mult mai grav, peste 300.000 au fost apeluri abuzive. Asta înseamnă că persoanele au sunat în repetate rânduri, fără să aibă o urgență reală, au solicitat informații, au făcut glume ori au adus injurii operatorilor.

Recordul aparține unei persoane din Olt care a sunat la 112 de aproape 10.000 de ori.


„Din totalul apelurilor înregistrate, peste 311.000 (6,47%) au fost apeluri abuzive. O persoană din Olt a sunat de 9.544 ori la 112, iar alte 44 au apelat numărul unic de urgență de cel puțin 1.000 de ori. Peste 2,2 milioane de apeluri din totalul celor primite în prima jumătate a anului 2020 nu au fost urgențe, dintre care peste 311.000 au fost apelări abuzive. Cetățenii au sunat în repetate rânduri în mod abuziv, fără să aibă o urgență reală, au făcut glume ori au adus injurii operatorilor, au solicitat informații sau au folosit linia de urgență în contextul unor evenimente pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate”, a anunțat Serviciul de Telecomunicații Speciale


Potrivit legii, apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amendă de până la 2.000 de lei și până la 200 de ore de activități în folosul comunității.

Dacă echipele de intervenție se deplasează în teren și constată că a fost alertare falsă pedeapsa poate fi dublată.

Distribuie articolul

You May Also Like