Măsura recentă, despre care am mai vorbit, de a introduce camere de detenție în școlile din România a stârnit reacții puternice din partea Consiliului Național al Elevilor (CNE). Vicepreședintele CNE, Rafaela Barac-Bologa, a declarat miercuri că această decizie este „fix opusul a ceea ce am propus noi”. Declarația vine după ce Ministerul Educației a anunțat că noul Statut al Elevului, ce include această măsură, a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial.
„Propunerea noastră a fost să nu existe această cameră. Totuși, a fost implementată”, a spus Barac-Bologa, subliniind că măsura nu doar că nu controlează comportamentul elevilor, dar poate și încuraja absenteismul, contrar scopului său declarat.
Totodată, schimbarea prevede faptul că, în cazul elevilor care perturbă orele de curs, profesorii pot decide relocarea acestora într-un alt spațiu din școală, unde să desfășoare activități complementare. Ministerul Educației a precizat că fiecare școală își va defini propria modalitate de aplicare a acestei măsuri, în funcție de resursele disponibile.
Deși Ministerul a subliniat că această relocare este opțională și nu o obligație pentru cadrele didactice, decizia a fost întâmpinată cu critici din partea mai multor organizații de elevi. Aceștia spun că sistemul de învățământ din România nu este pregătit pentru o astfel de schimbare și că ar fi necesare măsuri mai bine gândite pentru a gestiona comportamentele neadecvate.
Pe de altă parte, președinta CNE, Bianca Ivan, a susținut această prevedere, considerând-o o soluție eficientă pentru a evita situațiile în care elevii sunt dați afară din clasă și părăsesc incinta școlii, fără ca nimeni să beneficieze de pe urma unei astfel de măsuri.
Dezbaterea rămâne deschisă, iar implementarea efectivă a acestei măsuri începând din septembrie va testa dacă soluția propusă de Ministerul Educației va reuși să echilibreze nevoile educative și disciplinare ale elevilor din România.