EDITORIAL/ Țara lu’ marketing. Politic

Distribuie articolul

Dacă vrei să vezi cât de nasol e un partid urmărește-i campania electorală. Atât. Nu o spun eu ci mai toți specialiștii în marketing politic de dincolo de ocean.

Ce fac sau nu fac în timpul mandatelor pentru comunitățile lor, poate fi ușor alterat de anumite evenimente globale, naționale sau locale, de situații mai mult sau mai puțin imprevizibile ori de algoritmi, coaliții de conjunctură sau de ce nu, de teama de electorat.

Stă in gena noastră națională să fim cât mai puțin naturali, să părem ce nu suntem, să dea bine ca să nu dea rău. Aiurea-n tramvai! Da ce-o spune acela? Dar ce vor crede ăia despre noi? Dar cum să facem așa că nu dă bine? Dar ce ne facem cu problema asta că pierdem x%?

Tot în gena noastră națională, uman vorbind, ne caracterizează maxim lipsa asumării, a recunoașterii unei erori și chiar al banalului Pardon! Scuzati!!!

De ce? De idioți. Adică nu-i mai ușor să arunci scroafa-n mocirla altuia? Să se murdărească el! Păi de ce eu? Mai bine, mă-sa!
La fel e și-n politică. Ai pus de-o trăsnaie? Arunc-o în curtea ălorlalți.

Se spune că politica e curvă. O fi! Nu cred că a urmărit-o nimeni ce face, cu ce se ocupă. Dar ăia de se cred politicieni și inspiră petrosin zi de zi înainte de a emite un act normativ, cum naiba s-or numi, că nu-mi stă pe limbă…

Marketing politic. Da. Am să mă opresc doar la câteva idei ce le-am observat fără lunetă și asta pentru că în campania electorală ce stă să-și dea duhul acțiunile au fost la vedere. Noutate pentru alegeri locale în România ultimilor 30 de ani. Poate doar la referendumuri am mai văzut politica așa despuiată.

La Galați, cei răspunzători de campaniile electorale ale partidelor, cu două mici excepții ce ar primi un calificativ de nota 5-6, toți ceilalți, șefi, directori, președinți, PR și ce mai avem prin dotare sunt retrogradați de drept. Și de stâng!

Acești domni, și doamne, evident au două mari probleme. Una legată de habarnismul în materie de legislație și ailaltă se referă la atracția către sforăriile postelectorale. Cu alte cuvinte, pregătirea terenului sintetic pentru a nu sta în genunchi în următorii patru ani.

Acum, spuneam la început, se vede nasoleala dintr-un partid. E vizibilă ca-ntr-o dată echinocțială…

Distribuie articolul

You May Also Like