Capcane în comerțul online. Comisarii de la Protecția Consumatorilor Galați au descoperit zeci de nereguli

Distribuie articolul

Capcane în comerțul online. Reprezentanții Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Galați anunță că în ultima perioadă s-au înmulțit reclamațiile privitoare la cumpărăturile realizate pe internet. Conform statisticii, anul trecut, din totalul de 1.367 de  reclamații, aproximativ 15% au fost pentru produsele sau serviciile achiziționate online.

Principalele aspecte reclamate la Protecția Consumatorilor Galați au fost:întârzierea primirii comenzii, refuzul returului, primirea unui alt produs decât cel comandat sau lipsa garanției produselor achiziționate online. Ca urmare, comisarii de la Protecția Consumatorilor au aplicat numeroase sancțiuni operatorilor economici cu activități pe internet.

„Din totalul de 205 reclamatii, 10% au fost redirectionate la comisariatele pentru protectia consumatorilor din judetele unde operatorii economici isi aveau sediul, 8% au fost nesolutionabile (deoarece produsele au fost achizitionate de la persoane fizice sau nu a putut fi identificat vanzatorul), restul de 82% fiind intemeiate sau rezolvate amiabil. Au fost initiate controale atat pentru cercetarea reclamatiilor cat si in cadrul tematicilor de control nationale si regionale. In decursul anului 2018 au fost aplicate operatorilor economici care practica acest tip de comert un numar de 62 de sanctiuni contraventionale dintre care 9 amenzi in valoare totala de 42000 lei si 53 de avertismente. S-au dispus masuri de despagubire a consumatorilor( restituire c/valoare sau inlocuire produse) in valoare totala de 27520 lei”, se arată în comunicatul Comisariatului  pentru Protecția Consumatorilor Galați.

Pentru a evita problemele, clienții sunt sfătuiți să se informeze înainte de face comanda online.

Distribuie articolul

You May Also Like