Poliția Rutieră a tras linie și a adunat accidentele rutiere cu urmări grave, care s-au produs anul trecut în județul Galați. Rezultatele nu sunt deloc îmbucurătoare. În 2017 s-au produs 276 accidente de circulație soldate cu morți și răniți grav, cu 26 mai multe ca anul precedent. În urma acestor accidente 58 de persoane au murit, mai mult cu 5 ca în anul 2016, iar 268 au fost rănite grav, cu 36 mai multe ca anul precedent.
”Nu este o statistică îmbucurătoare, însă nu suntem nici pe primele locuri în țară la accidente rutiere grave. Suntem undeva pe la mijlocul clasamentului național, pe locul 21. Sigur, în acest top, ne-am dori să fim cât mai la coadă”, a precizat șeful Poliției Rutiere Galați, comisarul. șef Bogdan Carp.
Statistic privind lucrurile, în 2017, a murit câte un om la 6 zile, în accidente rutiere, și a fost rănit grav câte un om la 30 de ore. Din fericire numărul accidentelor mortale cu victime copii a scăzut la jumătate față de 2016.
Lunile în care s-au produs cele mai multe accidente rutiere în județul Galați au fost octombrie, cu 31 de evenimente, iulie, cu 28, și decembrie, cu 26. Cel mai ”negru” interval din 2017 a fost 20 octombrie – 20 noiembrie, când au murit 18 oameni în accidente rutiere.
Principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave au fost:
- Traversările neregulamentare și deplasarea pietonilor pe partea carosabilă – 89 accidente (32% din total)
- Bicicliștii – 29 accidente
- Viteza excesivă sau neadaptată condițiilor de drum – 28 accidente
- neacordarea de prioritate pietonilor – 26 accidente
- neacordare de prioritate la vehicule – 23 accidente
”De departe, accidentele produse din vina pietonilor conduc detașat în clasament. Practic, o treime din evenimentele rutiere cu urmări grave s-au produs din cauza pietonilor. Această cauză generatoare de accidente se menține pe primul loc în clasament din 2010 încoace. Demn de menționat este faptul că, în municipiul Galați, a scăzut semnificativ numărul de accidente rutiere grave pe străzile, în intersecțiile și la trecerile de pietoni aflate pe traseul sistemul de management inteligent al traficului. Știu că au fost multe voci care au contestat utilitatea acestui sistem. Noi constatăm în statistici că este foarte util. Siguranța participanților la trafic este prioritatea noastră numărul 1 și, la acest capitol, sistemul și-a arătat eficiența. Chiar am propus Primăriei să extindă acest sistem și am înțeles că sistemul va fi extins”, a mai spus șeful Poliției Rutiere, comisarul șef Bogdan Carp.