Transportul local, afectat de diminuarea contractului municipalitate – Transurb

Distribuie articolul

Față de 2014, când s-a renunțat la regimul paralel de maxi-taxi și s-a instituit monopolul Transurb, mijloacele de transport în comun au obligația de a parcurge un număr de kilometri diminuat cu aproape un sfert.

Așa se explică de ce a fost redusă frecvența pe anumite rute sau de ce s-a renunțat chiar la altele.
Concret, în urmă cu cinci ani Transurb avea cu municipalitatea un contract ce viza acoperirea anuală a peste 10 milioane de kilometri. În momentul de față, înțelegerea a fost redusă la peste 8 milioane de km, ceea ce înseamnă reducerea numărului de curse, scurtarea sau chiar desființarea traseelor.

”Modernizarea parcului auto, fără a majora frecvența curselor Transurb, nu rezolvă problema transportului public gălățean. Propun ca Transub să-și mărească numărul de km cel puțin la nivelul anului 2014 – 2015, în jurul cifrei de 10 milioane de km. Această măsură presupune o creșterea a impactului bugetar, dar o parte din finanțare poate fi asigurată tocmai din înnoirea parcului auto, deoarece scad cheltuielile de întreținere și consumul de carburanți. În plus, poate fi suplimentat și numărul de troleibuze trimise pe traseu, în condițiile în care în parcul auto există suficiente care ar putea fi folosite”, susține Onuț Atanasiu, liderul consilierilor locali PNL.

Amendamentele vor fi supuse atenției consilierilor locali în ședința de joi, 12 decembrie, în care se va discuta și situația transportului local.

O altă propunere majoră vizează introducerea unor mijloace de transport dedicate exclusiv uzului școlar, după modelul celor din Cluj – Napoca sau Sibiu.

”În 2016, prin intermediul Consiliului Elevilor, am adunat date referitoare la traseele frecventate de elevi de la școală – acasă. A rezultat că rutele cele mai folosite erau 102, 104, respectiv 11. Am transmis rezultatul autorităților locale dar în toți acești ani nu s-a luat nicio măsură. În momentul de față, câteva linii de transport dedicate, la orele de vârf, exclusiv elevilor ar putea rezolva aglomerația între orele 7-9 dimineața și 13 – 15”, consideră Atanasiu.


Distribuie articolul

Ai putea fi interesat și de:

Lasă un răspuns