Reducerea normei didactice, pentru profesorii coordonatori de proiecte europene, amânată

Distribuie articolul

Guvernul a decis să amâne, pentru un an, prevederea ce permite reducerea normei didactice pentru profesorii care coordonează proiecte europene, dar nu sunt plătiți pentru această activitate. Conform Legii învățământului preuniversitar, acești profesori ar fi trebuit să beneficieze de o reducere a normei de la 18 la 16 ore pe săptămână, însă mai nou, este eliminată.

„Profesorii care nu sunt plătiți pentru coordonarea implementării proiectelor europene în școli pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, din anul școlar 2024-2025”, era stipulat în proiectul de metodologie pus în dezbatere publică de Ministerul Educației. Cu toate acestea, acum, metodologiile finale nu mai conțin această măsură.

Decizia de amânare a fost formalizată prin Ordonanța de Urgență nr. 115, care specifică în articolul XXVI că „Prevederile art. 131 alin. (11) se prorogă până la începutul anului școlar 2025-2026”. Această ordonanță a fost percepută ca o nouă lovitură pentru profesorii care, pe lângă activitățile didactice obișnuite, își asumă responsabilități suplimentare fără a fi remunerați corespunzător.

Reducerea normei didactice a fost inițial prevăzută în Legea învățământului preuniversitar, care permitea ca „Cadrele didactice care coordonează implementarea proiectelor europene la nivel de unitate de învățământ, dar nu sunt remunerate pentru această activitate, să beneficieze de o reducere a normei didactice de la 18 la 16 ore/săptămână cu acordul consiliului de administrație, la propunerea directorului unității de învățământ”.

Această măsură ar fi oferit o formă de recunoaștere și suport pentru eforturile profesorilor implicați în dezvoltarea și implementarea proiectelor europene, proiecte ce aduc beneficii pentru instituțiile de învățământ și elevi. Amânarea implementării acestei prevederi este văzută de mulți ca o subminare a valorii muncii depuse de acești profesori și ca o piedică în calea dezvoltării educației de calitate.

Profesorii, sindicatele și susținătorii acestora cer Guvernului și Ministerului Educației să reconsidere această decizie și să implementeze măsura propusă inițial.


Distribuie articolul

Ai putea fi interesat și de: