Proiectul a fost cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 și a beneficiat de 85% finanțare UE și 15% finanțare de la bugetul de stat.
Valoarea totală a contractului de finanțare a fost de 86.873.028,95 lei cu TVA.
Administrația Fluvială a Dunării de Jos R.A. Galați a anunțat finalizarea acestui proiect, printr-un comunicat de presă. Potrivit beneficiarului, perioada de implementare a proiectului a fost de 11 funi, între 20.02.2023 și 31.12.2023.
Prin realizarea acestui proiect de investiții, s-a urmărit creșterea gradului de utilizare a căii navigabile de pe sectorul Dunării maritime și a Canalului Sulina, componente a rețelei TEN – T centrale, prin îmbunătățirea infrastructurii de cale navigabilă și îmbunătățirea calității serviciilor de pilotaj, în vederea creșterii siguranței navigației pe acest sector de Dunăre, a calității serviciilor oferite operatorilor de transport naval și creșterii traficului de mărfuri în acord cu potențialul existent, după cum reiese din documentația anexată.
Scopul proiectului a vizat mai multe teme de abordare și activități:
– crestere a capacitatii de trafic a Canalului Sulina si a sigurantei navigatiei pe sectorul romanesc al Dunarii, parte a Coridorului de transport Rhine-Danube, ca mod de transport alternativ economic si nepoluant, in sensul politicii privitoare la Mobilitatea sustenabila a Strategiei Green Deal a Uniunii Europene si de dezvoltare a infrastructurii de transport naval prin asigurarea schemei de semnalizare plutitoare si costiere optime,
– crestere a capacitatii de interventie in punctele semnalizate,
– crestere a calitatii serviciului de pilotaj,
– modernizare a dispeceratelor AFDJ Galati din porturile Sulina, Tulcea si Galati,
– imbundatatire a timpilor de transfer a pilotilor si a securitatii acestora
– imbunatatire a infrastructurii informationale a AFDJ Galati, in calitate de Administratie de cale navigabila.
Toate acestea, in corelație cu asigurarea protecției mediului și a localităților, cu dinamizarea dezvoltării economice, conform prevederilor din Master Planul General de Transport al României, a obligațiilor care îi revin, conform Acordului de Parteneriat 2014-2020 și a legislației naționale specifice.