Ludovic Orban anunță că Drumul Expres Galați-Brăila va fi gata în 2024

Distribuie articolul


Premierul Ludovic Orban a anunțat miercuri, la Brăila, că a fost desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea drumului expres Galați-Brăila. Este o asociere de firme care va construi cei 11 kilometri ai drumului. Investiția are valoarea de 370 de milioane de lei. Cu acești bani se vor construi șoseaua cu două benzi pe sens, trei poduri, un pasaj și două viaducte.

Drumul este foarte important deoarece va lega Galațiul la două coridoare europene. Peste podul de la Dunăre, se va ajunge la Tulcea și Constanța pe drumuri expres, iar de la Brăila se va merge către Buzău sau Focșani tot pe șosele moderne. Drumul expres Galați-Brăila ar trebui să fie gata peste trei ani.

„Odată cu semnarea contractului, aşteptăm cele 10 zile – termenul de depunere a contestaţiilor. Nădăjduim că nu vor fi depuse contestaţii, pentru că selecţia este foarte clară. Repet. Cea mai bună ofertă tehnică şi cel mai bun preţ. Am respectat întru-totul legea. După expirarea termenului se va semna contractul şi va începe proiectarea care durează 12 luni. Execuţia este prevăzută să dureze 24 de luni. Sunt convins, cunoscând constructorul că şi faza de proiectare va dura mai puţin şi faza de execuţie efectivă va dura mai puţin. Drumul Expres Brăila Galaţi este parte dintr-un ansamblu de drumuri expres care au ca obiectiv asigurarea conectivităţii arealului metropolitan Brăila-Galaţi”, a anunțat premierul Ludovic Orban, potrivit Obiectiv Vocea Brăilei.


Tot miercuri, dar la Galați, premierul Orban a participat la ceremonia de semnare a două contracte importante. Este vorba despre Centura Mare a Galațiului și despre platforma multimodală din portul Galați. Centura Mare va avea 34 de kilometri și va conecta punctul de trecere a frontierei Giurgiulești de viitorul drum expres Galați-Brăila. Șoseaua va costa peste 700 de milioane de lei și va fi gata peste patru ani și jumătate.


În ceea ce privește platforma din portul Galați, este etapa a doua a proiectului care costă 12 milioane de euro şi presupune realizarea lucrărilor de racordare a portului la reţeaua de transport feroviar şi rutier. A treia etapă, în valoare de 43 milioane euro, va fi investiţia companiei private şi va consta în realizarea unei platforme multimodale şi a unei zonei de acces.

Distribuie articolul

You May Also Like