Globalizarea ”lovește” și la Galați

Distribuie articolul

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) atrage atenţia asupra nerespectării legislaţiei în vigoare, la nivelul autorităţilor locale, prin diminuarea numărului de autorizaţii pentru taximetrie şi creşterea numărului de transportatori de persoane în regim „ride sharing”.

„Ne plângem că nu sunt bani, dar lăsăm zeci de mii de maşini neimpozitate în transportul alternativ, în timp ce firmelor plătitoare de taxe şi impozite li se blochează conturile dacă uită să plătească un leu. Noi nu putem să închidem şi să redeschidem firmele, pentru a nu plăti taxe şi impozite, cum fac cei din transportul alternativ, pentru că nouă ni s-ar retrage licenţa dacă am proceda la fel ca ei. Noi nu putem practica tariful dinamic şi nici nu beneficiem de impozitarea făcută diferenţiat…”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Se încurajează, de asemenea, dezvoltarea aplicaţiilor care au intrat şi peste domeniul dispeceratelor, deşi acestea sunt reglementate, la fel ca şi taximetria. Deja sunt aplicaţii care s-au autorizat pentru o activitate, dar dau şi comenzi de taxi. Organele de control nu au făcut nimic pentru a opri aceste practici. În continuare vedem că singurele firme care sunt controlate sunt cele care plătesc taxe şi impozite conform legii, nu şi cele care au găsit modalităţi de a ocoli Fiscul, mai precizează sindicaliştii de la COTAR, care au cerut autorităţilor statului să rezolve această situaţie de discriminare din care companiile de transport în regim de taxi, dar şi statul român au de pierdut, în egală măsură.

În Galați, Uber a anunțat, nu demult, că va înființa un centru de asistență pentru șoferi și a trecut la recrutarea/selecția de conducători auto pentru noua rețea locală care ar trebui să funcționeze din această lună. Baza ar fi în zona Pieței Centrale dar, în acest moment, șoferii care vor să obțină documentele necesare pentru a utiliza platforma Uber au ca punct de referință sediul unei firme autohtone specializate auto, aflată în cartierul ICFrimu. De asemenea, o firmă de recrutare din București are în vedere convertirea colaboratorilor GLOVO pentru rețeaua de taxi UBER.


Distribuie articolul

You May Also Like