Garnitură din Primul Război Mondial, expusă în gara Galați

Distribuie articolul

Dacă în materie de transport nu prea mai are cu ce se lăuda, CFR scoate la lumină unul dintre puținele lucruri bune pe care le mai are: istoria. De astăzi pot fi admirate, în gara Galați, o locomotivă și patru vagoane – cisternă a căror vechime variază între 84 și 127 de ani.

În cazul locomotivei, ea a fost construită în 1934 la Uzinele Malaxa, după modelul celor folosite de germani în Primul Război Mondial. Cât privește cele patru vagoane – cisternă, ele au fost produse între 1891 și 1917 și au deservit linia frontului.

”Asigurau toată zona, de la Mărășești, Mărăști – Oituz. Duceau combustibil pentru front, motorină și benzină pentru automobilele și autocamioanele care deserveau frontul și asigura depourile cu păcură pentru locomotive. Trenul poate fi funcțional, dar a depășit perioada de revizie, a staționat vreo 50 de ani. Locomotiva ar putea fi pusă în funcțiune, cazanul este bun, după o revizie tehnică poate fi alimentată și pus foc la cazan”, susține Mihai Ștefan, managerul CFR Marfă Galați.

În cazul în care ar porni din nou la drum, nu a avea nicio problemă de viteză, în condițiile în care ”iuțeala maximă” a locomotivei este de 60 km/h iar în țara noastră, în 2018, media cu care au circulat trenurile de marfă a fost de 15 km/h.

Revenind la garnitura din gara gălățeană, vagoanele au fost scoase din uz din 1955 iar locomotiva din 1970, la evenimentul de astăzi participând un mecanic pensionar, Dumitru Bărbieru, ce a lucrat pe ea. Trenul de epocă va staționa în capătul celui de-al doilea peron în următorii cinci ani.

Distribuie articolul

You May Also Like