Elevii acordă calificative cadrelor didactice

Distribuie articolul

FEEDBACK-UL PRIVIND ACTIVITATEA DE ÎNVĂȚARE, PREDARE ȘI EVALUARE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

Feedbackul, se acordă la sfârșitul fiecărui semestru, după încheierea situației școlare. Cadrele didactice pot solicita însă un feedback suplimentar și pe parcursul semestrului.

Fișa conține lista cu afirmații, în dreptul cărora elevii trebuie să le noteze de la 1 la 5, unde 1 înseamnă dezacord, sau „în foarte mică măsură”, iar 5 înseamnă acord sau „în foarte mare măsură”.

„În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitatea la clasă?”

    1. Profesorul explică clar materia

    2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient

    3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante

    4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor

    5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi

    6. Mă simt motivat să particip la această disciplină

   7. Profesorul folosește tehnologia digitală

8. Profesorul explică modul în care ești evaluat și criteriile de evaluare

    9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi

    10. Elevii sunt încurajați să își exprime ideile si opiniile

    11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor

    12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră

    13. Profesorul ia în considerare și respectă Statutul elevului

    14. Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine

    15. Profesorul este interesat de starea mea de bine

    16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină.

 În fișă există și două enunțuri cu răspuns deschis:

       „Mi-aș dori ca la această disciplină să…”

       „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”

La rândul lor, profesorii trebuie să discute cu elevii la începutul semestrului pentru „înțelegerea, corectarea și îmbunătățirea aspectelor problematice semnalate de elevi”.

În plus, diriginții „redactează un raport general pe clasă/formațiune de studiu care este supus dezbaterii cadrelor didactice din Consiliul clasei”. Dacă doresc, directorii „pot solicita corpului profesoral rezultatele procesului de analiză a feedbackului.

 Feedbackul se colectează în mod obligatoriu și exclusiv de la elevii înscriși în clasele din învățământul profesional și liceal

  Cadrele didactice primesc feedback doar de la elevii claselor unde sunt încadrate.

 Feedbackul este anonim iar acordarea acestuia este opțională.

 El se va referi exclusiv la activitatea didactică de predare-învățare-evaluare, fără a se raporta la activitățile extra-curriculare și extrașcolare derulate de către cadrul didactic.

 Profesorul diriginte analizează rezultatele la nivel de clasa și redactează un raport general care este supus dezbaterii cadrelor didactice din Consiliul clasei. Acestea  au acces doar la raportul general pe clasă.

Este absolut interzisă constrângerea sau sancționarea elevilor, atât în timpul procesului de acordare a feedbackului semestrial, cât și în urma acestuia, în baza opiniilor exprimate de către aceștia.

 Consiliul National al Elevilor, prin structurile sale, și conducerea unităților de învățământ, monitorizează aplicarea corectă a procesului.

  Orice elev poate sesiza nereguli apărute în cadrul procesului de colectare a feedbackului semestrial, fie consiliilor elevilor, conform procedurilor proprii, fie conducerii unității de învățământ.

Până în prezent, la nivelul unităților de învățământ gălățene, nu au fost semnalate nereguli în aplicarea acestui proces.


Distribuie articolul

Ai putea fi interesat și de:

Lasă un răspuns