Pe 25 martie consemnam primul incident feroviar grav, chiar în stația CF Galați, când o locomotivă nu a mai putut fi stăpânită și a intrat în plin în garnitura ce se formase, cu mare viteză. Incident soldat cu o persoană decedată, șeful de tren, și alte cinci, rănite.
Săptămâna trecută, o altă locomotivă ce aparținea de Depoul Galați, a luat foc în județul Iași, mai precis în stația CF Scânteia. Din fericire, s-a reușit decuplarea de garnitură iar călătorii au coborât în siguranță.
Ieri, altă năzdrăvănie a CFR-ului lui Sorin Grindeanu, acest ministru manivelă numai bun de a fi demis fără fanfară.
Trenul IR 1575, pe relația București Nord-Galați are o durată de traseu de 3 ore și 33 de minute.
Acesta a sosit în Gara CF Galați cu o întârziere de 148 de minute, adică atât cât ar zăbovi Grindeanu la o bodegă din circumscripția sa.
Din start, plecarea a fost ratată. În loc de 13,11, cum era programată punerea în mișcare din București Nord, s-a produs o întârziere de aproape o oră pe motiv că nu s-a găsit o locomotivă.
Asta, așa mai tulburător pentru Grindeanu! Adică vinzi matale nu știu câte bilete, le iei banii călătorilor, și după aia te prinzi că n-ai cu ce să-i tragi până la malul gârlei. Chiar gingaș.
Iar ca savarina să fie completă, pe la Cilibia, se strică și locomotiva aia de o găsiră cu greu. Si mai stai și pe-acolo vreo oră și-un pic.
Așa că, în loc de o sosire cumva civilizată la 16,44 s-a ajuns la Galați, pe seară, pe răcoare.
148 de minute întârziere și pentru asta să plătești un bilet și-așa dolofan, e curată blasfemie.
Prin civilizație, în următoarele două ore, ministrul Transporturilor era demis, nici măcar nu avea șansa să-și depună mandatul, iar călătorii erau despăgubiți dacă nu chiar primeau și unele facilități pentru următoarele călătorii.
Cum se vor mai mișca aceste fosile atunci când se va instala canicula? La câte incendii sau altfel de incidente vom mai fi martori?
Trecând peste orice iz năzdrăvan, lucrurile sunt mai mult decât anapoda la MT în general și CFR, în special.
Dar ca o imagine completă, trebuie să știți că anul trecut, trenurile în România au întârziat…șase ani. Da, ați citit bine…