Bicicletele promise de Primăria Galați vin mai greu. Proiectul așteaptă aprobarea specialiștilor în fonduri europene

Distribuie articolul

Rătăciți în pădurea de autobuze și tramvaie virtuale, era să uităm de biciclete. De bicicletele Primăriei Galați. Pentru cei cu memorie selectivă facem precizarea că este vorba despre un proiect al municipalității gălățene privind realizarea în 2019 a unui sistem de închiriere a bicicletelor. Dacă în cazul autobuzelor există lucruri palpabile(contractele semnate pentru livrarea mașinilor), la biciclete încă visăm frumos.

Bicicletele vin mai greu pentru că sunt… biciclete și pentru că trăim la Galați. În numeroase orașe, orășele și târguri din România sistemul este folosit de mulți ani. Numai să vină, ar zice gălățenii care doresc să se dea pe două roți. Problema este că sistemul și-a prins urechile în birocrația europeană. De câteva luni, este întors pe toate părțile de specialiștii Agenției de Dezvoltare Regională Sud-Est. Dacă va fi aprobat, sistemul de tip bike-sharing va fi implementat în mai multe zone ale orașului.

Investiția este de 13 milioane de lei (fonduri europene) și are un nume de faraon bătrân: „Sistem Alternativ de Mobilitate Urbană Utilizând Stații Automate de Închiriere a Bicicletelor – Galați Velocity”. Potrivit proiectului, așa cum a fost acesta prezentat anul trecut de către autoritățile locale, vor fi achiziționate 300 de biciclete clasice, 15 biciclete cargo și 55 de biciclete electrice. De asemenea, vor fi amplasate 23 de stații publice automate de eliberare și returnare ale bicicletelor în punctele cu trafic intens din oraș.

Pe hârtie, totul arată bine. Bicicletele din aluminiu vor fi ergonomice și unisex și vor fi prevăzute cu sisteme anti-furt, de frânare pe ambele roți, de iluminat și angrenaj cu mai multe viteze. De asemenea, bicicletele vor fi dotate cu GPS pentru monitorizare și vor putea fi închiriate direct cu ajutorul telefonului mobil. În ceea ce privește stațiile de închiriere, acestea vor avea capacitatea cuprinsă între 5 și 40 de biciclete, vor fi gestionate de sisteme informatice și vor avea centru de comandă pentru autentificarea automată a utilizatorilor și alocarea unei biciclete.

Distribuie articolul

You May Also Like