Amenzi de 4.000 de lei pentru zonele publice fără parcări de biciclete

Distribuie articolul

Clădirile publice, piețele, autogările sau stațiile CFR vor fi obligatoriu dotate cu parcări pentru biciclete, în acest sens fiind montate suporturile necesare prevăzute cu dispozitive antifurt. În caz contrar riscă amenzi între 2.000 și 4.000 lei, conform agenției de știri Mediafax.

Inițiativa a fost depusă la Senat de un grup de parlamentari liberali.

„Clădirile publice sau de utilitate publică, piețele agroalimentare, târgurile, autogările și stațiile de cale ferată ce deservesc trafic de călători vor fi dotate cu structuri metalice care să permită parcarea concomitentă a minim zece biciclete, cât și montarea pe perioada staționării acestora a unor dispozitive antifurt. În vederea implementării măsurilor prevăzute la alineatul (1) clădirile istorice și de patrimoniu se vor adapta, cu respectarea caracteristicilor arhitectonice, conform reglementărilor legale în domeniu”, prevede proiectul de lege al liberalilor.

„Costurile lucrărilor necesare realizării dotărilor și ale autorizațiilor se suportă din bugetele autorităților administrației publice, centrale sau locale și din sursele proprii ale persoanelor juridice cu capital privat sau de stat, după caz”, mai arată propunerea de lege.

TotodatăÎn același timp, autoritățile administrației publice locale și centrale, cât și persoanele juridice cu capital privat sau de stat au obligația sa includă reprezentanti ai organizațiilor neguvernamentale în comisiile de recepție a lucrărilor de dotare ori de adaptare a obiectivelor prevăzute la alineatele anterioare.

Cei care nu amenajează parcările pentru biciclete, prevăzute și cu dispozitive antifurt, riscă amenzi de până la 4.000 de lei.

„Constituie contravenție și se sancționează cu amendă cuprinsă între 2.000 și 4.000 de lei încălcarea dispozițiilor prevăzute la art. 1 si 3. Art.4 Constatarea contravenției prevazute la art.3 se realizează de personalul autorizat ale agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială precum și agenția pentru plăți și inspecție socială a muncipiului București, după caz”, arată proiectul de lege.

Inițiatorii proiectului legislativ consideră că astfel s-ar încuraja utilizarea pe scară largă a bicicletei, atât în mediul urban, cât și cel rural, din moment ce parcarea în siguranță a bicicletelor în spații publice nu ar mai fi o problemă.

Distribuie articolul

You May Also Like