Aeroportul Galați mai face un pas printre avioanele lansate în CJ Galați

Distribuie articolul

În unanimitate, toți consilierii județeni au decis astăzi să voteze studiul de oportunitate referitor la construirea unui aeroport în apropierea Galațiului. Până să-l voteze, mai mulți consilieri au ținut să-și lanseze propriile avioane, în plen.

Consilierii ALDE au citit cuvânt cu cuvânt din scrisoarea tătucului Cristian Dima, lansând pe piață varinta reabilitării căii ferate Galați București cât să se circule pe ea în două ore. Că ar fi de zece ori mai scumpă sau de unde bani, mucles!

„Concluzia noastră a fost următoarea: proiectul aeroportului sună bine, însă ar trebui identificată o variantă de a investi bani cu rezultate rapide și cu care să fie eficientă. De aceea, alături de colegii din ALDE Galați vom propune și în CJ, dar și în spațiul public, o variantă cu un impact mai puternic asupra dezvoltării durabile atât a municipiului cât și a județului Galați: alocarea de către Ministerul Transporturilor a fondurilor necesare pentru accelerarea reabilitării liniei de cale ferată care leagă Galațiul de București”, a spus Cristian Dima, au citit consilierii lui în CJ.

La așa avioane, replica președintelui CJ, Costel Fotea, a venit ușor.

”Cu tot respectul pentru colegii de la ALDE, este bine-venită orice investiție în județul Galați. Reabilitarea căii ferate ar costa un miliard și 40 de milioane de euro, puteți să-mi identificați o sursă de finanțare? Dacă găsiți o soluție și o pârghie să aduceți acest proiect la Galați, înaintea mea, vă rugăm să o faceți”, le-a spus Fotea.

Consilierul indepent Dorin Butunoiu a cerut colaborarea Guvern – Consiliile Județene Galați, Brăila, Tulcea pentru construirea unui drum expres Galați – Brăila spre aeroportul din Tulcea. Că e mai scump iar aeroportul vecin e de capacitatea mai mică, a contat mai puțin.

”Nu mă pot opune la acest proiect. Să nu încercăm să le vindem iluzii gălățenilor, nu cred că ne stă bine, fiind un consiliu serios cu oameni serioși aici”, a spus și Eugen Cristovici, liderul grupării liberale.

Așa că au votat, toți, studiul de oportunitate.

”Nu poți să faci niciun pas, nici către un parteneriat public – privat, nici spre fondul de investiții sau altă sursă de finanțare, cum ar fi fondurile europene, fără să ai un studiu de prefezabilitate, să prezinți niște indicatori tehnico- economici. Astăzi avem un studiu de oportunitate din care reiese foarte clar că sunt mulți gălățeni care folosesc avionul”, a spus la final Fotea.

Că două milioane de oameni, pe o rază de 100 km, ar putea beneficia de el, e de necontestat. Când și în ce condiții – rămân întrebările care contează cu adevărat.

Distribuie articolul

You May Also Like