106 milioane de lei pentru modernizarea Portului Galați

Distribuie articolul

La aproape trei ani de la lansarea proiectului Platformei Multimodale Galați, se face un prim pas concret: Compania Administrația Porturilor Dunării Maritime a scos la licitație un contract pentru execuția unui nou cheu în portul Galați. Ar fi prima etapă din proiectul ce vizează modernizarea portuară din zona noastră.

Planul modernizării, ce beneficiază de finanțare europeană, a fost lansat în 2016 dar abia în martie 2018 s-a semnat contractul pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție ce viza toate cele patru etape: cheu, racord rutier și feroviar pentru accesul pe platforma multimodală, platforma multimodală și zona de acces la platformă. Licitația lansată acum de APDM are termen de încheiere 6 septembrie.

”Lucrările care fac obiectul contractului sunt lucrări hidrotehnice portuare, respectiv: lucrări de dragare în bazinul situat în zona „Port Bazinul Nou” pentru a permite intrarea în siguranță a navelor; modernizarea cheului existent pentru a efectua operațiunile de încărcare directă și operațiunile de descărcare cu unitățile de încărcare intermodale (ILUS) între nave și cheu; umplerea parțială a bazinului portuar pentru a crea spațiu suplimentar pentru acostare și pentru operațiunile de manipulare viitoare; nivelarea profilului elevației platformei”, este descrierea din SICAP a licitației.

Din momentul semnării, durata contractului este de 78 de luni, din care construcția este de 36 luni.

Modernizarea Portului Galați este un proiect în care sunt implicate Administrația Porturilor, S.C. Port Bazinul Nou S.A. Galați și S.C. Metal Trade International S.R.L. Galați. Se dorește o  consolidare a legăturilor dintre diferite țări, precum Ucraina, Moldova și România, și o creștere a transportului de marfă de-a lungul secțiunii inferioare a Dunării și a coridorului global Rin-Dunăre din cadrul rețelei centrale de transport.

Pe lângă cheul vertical pe o lungime de 868 m, proiectul prevede în următoarele etape infrastructura rutieră pentru accesul în terminal alcătuită din 2283,82 m drum, un sens giratoriu și un pasaj superior peste calea ferată; tiajul CF alcătuit din opt căi de rulare noi cu o lungime utilă diferită între 708-763 m și o zonă de manevră; infrastructură (drumuri, rețele de utilități) și suprastructură (platforme, clădiri), echipamentele și instalațiile portuare amplasate pe o suprafață de 60.000 m.p.; zona de intrare/ieșire în terminal (platforme, căi de acces); suprastructura din zona de extensie (platforme, căi de acces) ce va fi folosită ca zonă de stocare pentru semi-remorci);

Suprafața totală care urmează să fie amenajată în cadrul acestei investiții este de 32 de hectare.


Distribuie articolul

You May Also Like

Lasă un răspuns