„Sunt învățător și fost director la școala din satul natal, satul Rădești din nordul județului Galați. Rădeștiul este o localitate de oameni harnici. Distanța mare față de reședința de județ (90 de kilometri) face să nu existe locuri de muncă, iar șansa copiilor să meargă către licee sau facultățile din orașele mari să fie una scăzută. Am intrat în învățământ odată cu reînființarea comunei, în anul 2004, și împreună cu autoritățile de atunci am incercat să readucem educația ca o prioritate. Am sprijinit elevii să urmeze liceul de la Berești asigurându-le transportul. De la 1 septembrie 2016 si până la 1 septembrie 2023 am fost directorul școlii, iar de atunci am reușit să reabilităm și să dotăm școala pentru a le asigura condiții cât mai bune pentru învățare copiilor din comunitate.
Totuși am realizat că doar modernizarea și dotarea școlii nu sunt suficiente pentru a le asigura o educație de calitate copiilor, ci mai este nevoie și de o resursă umană pregătită și stabilă. Aceasta este problema cea mai mare cu care ne confruntăm. Distanța mare față de Galați face ca profesorii care aleg să predea la noi să fie puțini, iar dacă vin, să nu poată preda mai mult de un an și timpul alocat pentru pregătire și cunoaștere a comunitații să fie insuficient. Puținele cadre titulare pe care le avem întâmpină probleme în perfectionare tot din cauza distanței. Am căutat diferite souții pentru a rezolva aceste probleme, astfel încât și copiii din Rădești să aibă parte de continuitate, predictibilitate și calitate în educația lor.
Șansa noastră a apărut la începutul anului 2022, când am reușit să fac cunoscută problema noastră și organizației Teach for România, care și-a trimis reprezentanții în școala și comunitatea noastră, au văzut că problemele noastre sunt reale, dar ar putea fi rezolvate. Astfel, începând cu anul școlar 2022-2023, a început desfășurarea programului pilot ”Implementarea intervenției Teach for Romania la nivelul școlii”, care își propune să transforme școala Gimnazială nr. 1 Rădești într-o școală a viitorului, pe parcursul a trei ani.
De-a lungul timpului am urmărit intervențiile Teach for România asupra cadrelor didactice care au lucrat cu copiii din zonele dezavantajate și rezultatele obținute, ceea ce îmi dă speranța că vom reuși și noi să arătăm copiilor că pot să descopere noi orizonturi, să-și îndeplinească visurile, să aibă încredere în ei.
Fiind un program pilot al școlii, toate cadrele didactice au șansa să participe la activități de formare desfășurate în școală, însă cele 9 cadre didactice înscrise în acest program aduc un plus valoare prin mentorii Teach for Romania care îi ghideză.
Pentru reușita acestui program, avem alături părinții copiilor, biserica, primăria, poliția, întreaga comunitate”.