La Galați, canicula a îngreunat nu doar economia în general cât, mai ales, activitatea comercială de navigație pe Dunăre. În schimb, am putea sta bine la capitolul educație geografică, în condițiile fluctuației de pavilioane străine, sub care navigă vapoarele ajunse în rada Portului Galați. Unele, din cele mai îndepărtate insule ale oceanelor lumii.
Potrivit raportului periodic al Serviciului exploatare flotă și coordonare portuară din cadrul C.N A.P.D.M – S.A GALAŢI, privind situația navelor maritime în portul Galați, de la începutul acestei luni puțin peste 20 de nave au intrat în portul maritim. De altfel, de la începutul anului și până acum, „ne-au vizitat” Portul în scopuri comerciale, 255 de nave maritime. Doar 22 dintre ele au ridicat ancora și au plecat către alte destinații, numai în luna august.
Ultimele vapoare, aflate sub diverse pavilioane de țări, care au ancorat sau au legat parâmele pentru acostare în danele gălățene aparțin unui număr de opt armatori, majoritatea înregistrați cu activitate de shipping și transport pe apă, în România. Patru armatori sunt înregistrați în Galați, trei în Constanța și unul în Tulcea. Ca pavilioane de țări sub care navigă aceste nave maritime, gălățenii au putut vedea o multitudine de drapele fluturând în largul apelor Dunării. Mare parte dintre pavilioanele de proveniență sunt din insulele Pacificului sau din Atlantic, cum ar fi Panama, Tanzania, Liberia, Indonezia, Belize, Tanzania, Sierra Leone, Barbados, St.Kitts@Nevis, insulele Marshall, Tunisia. Dar am identificat pe listă și un pavilion maltez sau unul olandez.