Suntem informați că, de luna trecută, cetățenii pot face reclamații direct prin telefon la Protecția Consumatorilor. Instituția dispune acum de un număr unic, general valabil pe teritoriul țării : ☎️ 0219551
Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului.
”Telefonul consumatorului” dispune acum de centrală digitală, robot telefonic și linie directă către cele 42 de comisariate județene.
Totodată, însă, consumatorii sunt sfătuiți ca înainte de a transmite o reclamaţie telefonică, să se adreseze în scris operatorului economic și să aștepte un răspuns din partea acestuia la adresa transmisă.
”Dacă nu primiţi răspuns într-un termen de timp rezonabil sau consideraţi că raspunsul vă încalcă drepturile conferite de lege, puteţi depune o reclamaţie însoţită de adresa dumneavoastră, răspunsul operatorului economic si celelalte documente probatorii necesare instrumentării reclamaţiei”, se mai precizează în informarea instituției (ANPC).
În același timp, însă, pentru a fluidiza comunicarea directă cu consumatorii din toată țara, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a înființat, începând de anul trecut, un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicația WhatsApp. Numărul de telefon, pentru aplicația WhatsApp, este 079 021 9551.
La acest număr, care nu va folosi funcția de apel video sau cu voce, sunt așteptate mesajele scrise și imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării. Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale, cazuri de debranșări, pentru neplată a unor facturi greșite la energie încă necorectate, precum și situații urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.
ANPC menționează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamațiile realizate în mod curent.