Lucrările de modernizare a infrastructurii Regionalei CFR Galați vor atrage până la 100 de milioane de lei

Distribuie articolul


Trecerile de nivel peste calea ferată vor fi modernizate în următorii patru ani, după ce Regionala CFR Galați a făcut anunțul că a fost inclusă într-un proiect național de investiții în infrastructura de căi ferate.


Astfel, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat săptămâna trecută, o megalicitație în valoare de 160 milioane de euro pentru modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată din toată țara în următorii patru ani de zile. Acordul-cadru va fi încheiat la nivel central CFR SA, iar contractele subsecvente – la nivelul regionalelor.
Anunțul de licitație are ca obiect ”Lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată (8 loturi)”.


Pentru asigurarea desfășurarii activității de întreținere a trecerilor la nivel cu calea ferată prin înlocuirea elementelor componente cu altele noi de același tip pe o lungime cumulată propusă de minimum 2.560 m liniari (320 de treceri la nivel) și maximum 20.480 m liniari de trecere la nivel cu calea ferată (2.500 de treceri) în decursul a patru ani, CFR SA își propune încheierea a opt acorduri cadru.

Valoarea totală estimată este cuprinsă între 59.467.776 și 792.903.680 de lei.
Pentru fiecare dintre cele opt loturi, valoarea estimată fără TVA este cuprinsă între 7.433.472 și 99.112.960 de lei.


Prin execuția acestor lucrări se realizează înlocuirea elementelor componente ale trecerii la nivel cu calea ferată și ale suprastructurii căii, având ca rezultat eliminarea restricțiilor de viteză, prin aducerea liniei în parametrii de exploatare proiectați și implicit asigurarea con-fortului sporit și a siguranței circulației rutiere.

Lucrările cuprind următoarele operații min-ime: demontarea trecerii la nivel existente, demontarea suprastructurii CF, execuția săpăturii, realizarea săpăturii necesare pentru scurgerea apelor în zona trecerii la nivel, refacerea substratului căii, așternerea de Geotextil cu rol de separare, așternerea de Geotextil cu rol de ranforsare.

După aceste operațiuni, se va trece la următoarele: execuție de strat compactat de piatră spartă sub talpa traverselor, pozarea traverselor noi, montarea șinelor pe traversele din beton, realizarea prismei căii, sudarea șinelor prin înglobarea acestora în tronsonul CFJ (cale ferată fără joante), așezarea dalelor elastice cu montarea fundației de rezemare a dalelor exterioare, amenajarea racordării drumului cu calea ferată, montarea parapetului de protecție, montarea indicatorului cruce dublă, montarea indicatoarelor CF.


Distribuie articolul

Ai putea fi interesat și de:

Lasă un răspuns