Implementarea legilor educației fără studii de impact

Distribuie articolul

Recent, Guvernul a recunoscut, prin Planul Anual de Lucru al Guvernului (PALG) pentru anul 2023, că două legi majore ale educației, elaborate de Ministerul Educației și promulgate de președintele Iohannis, au fost adoptate fără studii de impact. Prin urmare, elevii și profesorii se confruntă cu potențiale încălcări ale drepturilor lor datorită acestei omisiuni.

PALG – un instrument esențial în planificarea reglementărilor guvernamentale – evidențiază că în procesul de elaborare a legilor „nu” există studii de impact, deși proiectele au fost considerate „prioritare” de Ministerul Educației.

Studiile de impact sunt esențiale pentru actele normative de complexitatea legilor educației, cu atât de mare impact asupra celui mai mare sistem public, cu cel mai mare număr de instituții și cei mai vulnerabili dintre beneficiari – elevii.

Absența studiilor de impact conduce la complicații, inegalități și potențiale încălcări ale drepturilor atât ale elevilor, cât și ale cadrelor didactice, o situație care se manifestă deja. În prezent, implementarea unor prevederi din noile legi ale educației, dintre care multe au fost întârziate, creează blocaje, inechități, încălcări ale drepturilor elevilor sau ale profesorilor.


Distribuie articolul

You May Also Like