”Gradul de uzură în transportul gălățean depășește și 200% și pune în pericol siguranța cetățenilor”

Distribuie articolul

Autoritățile locale recunosc ceea ce se vede de zeci de ani cu ochiul liber: avem un transport local atât de vechi și de prost, încât gradul său de uzură depășește până și nivelul logicii. Plus că siguranța călătorilor lasă de dorit.

În expunerea de motive privind studiul de oportunitate pentru achiziționarea de opt noi tramvaie, edilul gălățean recunoaște că avem un parc auto deficitar, ce sfidează inclusive regulile matematicii:

”Serviciul de transport public de persoane în municipiul Galați este asigurat de Transurb SA cu un parc auto compus din autobuze, troleibuze și tramvaie care au un grad de uzură depășit chiar și cu 200%”, susține Ionuț Pucheanu.

Ce dorește să spună edilul este nu că sunt atât de stricate, încât le-au afectat și pe cele noi sau din județele vecine, ci că au depășit cu mult durata normală de utilizare.

Astfel, tramvaiele au o durată de funcționare de 14 ani, dar la noi sunt două modele care au depășit aproape de trei ori acest termen. În cazul autobuzelor, durata normală de utilizare este de 8 ani, dar a fost depășită în unele cazuri și cu 12 ani!

Cele mai noi tramvaie din flota companiei sunt 18 unități ZGT4/6, cu o vechime de 32 ani, iar cele mai vechi au circa 40 de ani! Flota de tramvaie second-hand  a fost cumpărată în urmă cu 18 – 21  ani din oraşele Dresda, Berlin şi Rotterdam, vagoanele fiind fabricate intre 1976 – 1986.

Se menționează faptul că vehiculele nu dispun, în general, de instalaţii de climatizare, nu au podea joasă, au consum ridicat de energie, nu au amenajat nici accesul pentru persoane cu dizabilităţi, ceea ce afecteaza negativ confortul pasagerilor.

”Parcul de vehicule al Transurb SA este unul extrem de învechit, ceea ce generează costuri ridicate cu mentenanţa, blocaje în traseu care conduc la timpi lungi de așteptare în stații și pune în pericol siguranța pasagerilor”, mai susține Pucheanu.

În prezent, compania operează cu 19 tramvaie, 18 de troleibuze și 98 de autobuze, parcul de vehicule fiind în scădere față de anul 2017 pentru autobuze și tramvaie, ca urmare a casării unor vehicule uzate, dar în creștere pentru troleibuze, prin achiziția de noi vehicule.

Distribuie articolul

You May Also Like