Luna mai începe cu o microvacanța dedicată atât sărbătorii de 1 Mai cât și celebrării Sfintelor Paști! Având în vedere că acest aspect înseamnă, neoficial, și o întoarcere către zonele de relaxare și agrement, dacă condițiile meteorologice o permit, putem spune că această perioadă poate fi și un pre-start a sezonului turistic.
În acest context, trebuie să amintim că, recent, la mijlocul lunii aprilie, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări, cu sprijinul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a lansat cea de-a treia ediție a studiului “Carta Albă a Turismului din România”.
Potrivit autorilor, lucrarea prezintă principalele caracteristici, riscuri, vulnerabilități și oportunități ale sectorului turistic, cu scopul de a influența viitoarele politici publice în domeniu și de a furniza informații cu privire la specificul turismului pe două domenii importante: unități de cazare și agenții de turism. De asemenea, au fost evidențiate și strategiile eficiente de promovare, luând în considerare tendințele actuale și particularitățile piețelor țintă.
”Turismul din România este un domeniu cu un potențial foarte ridicat, anual înregistrând creșteri semnificative…Rezultatele barometrului de anul acesta reflectă faptul că cei mai importanți trei factori pozitivi pentru afacerile din turism sunt: clienții/vizitatorii repetitivi (67%), clienții/ vizitatorii noi (55%), prețul (43%). De asemenea, rata medie de revenire (la nivelul întregului eșantion) se ridică la 33%, în scădere cu aproximativ 12% față de nivelul înregistrat în anul 2019 … Analizând rezultatele în dinamică (2023 versus 2019), se observă o degradare semnificativă a perspectivei agenților economici din domeniu”, după cum a declarat Florin Jianu, președinte CNIPMMR, cu această oczie.