Atacul s-a produs astăzi, 9 decembrie iar compania a anunțat că toate protocoalele de răspuns specific au fost deja activate.
„Grupul Electrica anunţă că este supus unui atac cibernetic. Echipele de specialişti colaborează strâns cu autorităţile naţionale în domeniul securităţii cibernetice pentru gestionarea şi remedierea incidentului, având ca obiectiv rezolvarea situaţiei într-un timp cât mai scurt, identificarea sursei atacului şi limitarea impactului acestuia”, se arată în comunicatul companiei.
De asemenea, conducerea Electrica spune că nu sunt afectate sistemele critice, iar posibilele disfuncţionalităţi în interacţiunea cu consumatorii sunt efecte ale măsurilor de protecţie a infrastructurii interne.
„Prioritatea noastră o reprezintă menţinerea continuităţii în distribuţia şi furnizarea energiei electrice, precum şi protejarea datelor personale gestionate şi a celor operaţionale ale tuturor entităţilor din cadrul Grupului Electrica. Vom continua să informăm publicul despre evoluţia situaţiei şi măsurile întreprinse pentru remedierea acesteia. În acest context, recomandăm consumatorilor noştri să fie atenţi la orice mesaje suspecte primite în numele companiei şi să evite furnizarea de date personale prin canale nesecurizate”, se mai subliniază în comunicatul Electrica.