Dezbatere intensă asupra intrării separate pentru profesori în școli

Distribuie articolul

Propunerea de desființare a intrării separate pentru profesori în școli, inclusă în raportul anual privind implementarea statutului elevului realizat de Consiliul Național al Elevilor (CNE), a devenit subiect de dezbatere intensă în mediul online și în comunitatea educațională.

Nemulțumirea profesoarei din București

Claudia Osiceanu, profesoară de Limba Română la Școala Gimnazială „Grigorie Ghica Voievod” din București, a stârnit indignarea opiniei publice după ce a declarat că se opune vehement desființării intrării separate pentru cadrele didactice în unitățile de învățământ. Argumentul principal al acestei profesori este că profesorii și elevii sunt „categorii sociale diferite” și că utilizarea aceleiași intrări ar „uzurpa imaginea cadrului didactic.”

Într-o declarație pentru Școala 9.ro, Claudia Osiceanu a susținut că profesorii rămân mentori și formatori de destine în societatea contemporană și că au nevoie de un statut și un loc bine definit în instituția de învățământ. Aceasta a susținut analogia cu medicii și pacienții din spitale, care au intrări separate pentru a păstra un echilibru și o imagine adecvată: „Nici la spital, dacă mergem, nu dăm nas în nas cu doctorul pe scară. Au intrări separate medicii și pacienții”.

Reacții contradictorii în mediul online

Declarația profesoarei a devenit virală și a provocat reacții puternice în mediul online. Una dintre persoanele care a criticat poziția profesoarei este Ioana Chicet-Macoveiciuc, cunoscută în mediul online ca „Prințesa Urbană”. Aceasta a dezvăluit o poveste emoționantă legată de un învățător din Olanda care își învață un elev român limba maternă în mod altruist, demonstrând că profesionalismul și bunătatea pot merge mână în mână.

Este posibilă o colaborare între elevi și profesori?

Președintele Consiliului Județean al Elevilor din Dâmbovița, Mihnea Stoica, consideră că granița istorică trebuie eliminată: „Am citit un comentariu pe Facebook de la o profesoară care spunea că ea nu vrea să se calce în picioare cu elevii. Mi s-a părut un pic șocant că în 2023 încă mai vorbim despre chestia asta și nu vedem elevii și profesorii ca parteneri în procesul educațional”.

În contrast cu opinia profesoarei de limba română, un alt punct de vedere provine de această dată de la un profesor de matematică, Andrei Băleanu, de la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din capitală. Aici, există încă intrări separate pentru profesori, dar profesorul crede că acest lucru poate fi discriminatoriu pentru elevi. „Hai să mergem la oră” le spune el tinerilor, susținând că trebuie să existe o colaborare mai strânsă între profesori și elevi.


Distribuie articolul

You May Also Like