S-a dat startul la logo. Săptămâna trecută, Primăria Galați a anunțat oficial lansarea procedurii de achiziționare a unei noi sigle. În principiu, ideea nu ar deranja cu nimic dacă edilul Ionuţ Pucheanu nu s-ar grăbi să cheltuiască o sumă frumușică (113.00 lei fără TVA) surclasând cu mult bugetul alocat unui proiect similar şi controversat de către Primăria Capitalei.
Orice gălăţean cu scaun la cap s-ar întreba uimit la ce ne-ar folosi o astfel de inițiativă şi ce efecte imediate ar produce?
Conform caietului de sarcini, desenul în cauză va oferi cică „publicului ţintă o imagine atractivă, dar şi corectă a oportunităţilor oferite de Muncipiul Galaţi”. Pe cât de hilar, pe atât de halucinant. Adicătelea, oraşul în care apa caldă şi căldura nu mai sunt o normalitate, ci un lux; oraşul de care investitorii fug ca ăla negru de tămâie, oraşul în care industria veche a fost pusă pe chituci, unde câinii fără stăpân, adesea agresivi, se plimbă nestigheriti în haite deopotrivă cu noi, unde şomajul are o cota alarmantă, unde nici speranţa nu-si mai găseşte locul, oraşul gri, dezolant, aproape închis are nevoie de logo. Şi, ca să-l mai însufleţească, să fie om de treabă, Pucheanu instrumentează şi anunţă o mare schimbare la faţă… doar a siglei! Bravo, dom’primar! Iata iluzia! Schimbarea de forma pentru Galaţi, nu şi de fond. Aşadar, ca să nu sufere de singurătate, noul logo ar trebui însoţit de o deviză; de exemplu: Pe afara-i vopsit gardu’ şi-năuntru-i leopardu’. Potrivire mai mare nici ca s-ar găsi.
Chelului tichie de mărgăritar îi lipseşte. Ce-i drept, tichia pe care primarul vrea musai să o aşeze pe capul urbei ne cam arde la buzunare.
Să-ţi permiti aroganţa de a aloca 113.000 lei pentru un logo, asta înseamnă să fii primar de Galaţi!