Ajutoarele de încălzire pentru iarnă, etapa pe hârtii

Distribuie articolul

Începând cu data de 16.10.2017 solicitanţii ajutorului pentru încălzirea locuinţei pot obţine formulare tipizate  de cerere şi declaraţie pe propria răspundere, astfel:

  1.   Pentru energia termică în sistem centralizat – de la asociaţiile de proprietari;
  2. Pentru abonaţii casnici care utilizează energia termică – de la SC Calorgal SA Galaţi cu sediul   în str. Crizantemelor nr.6;
  3. Pentru gaze naturale, energie electrică şi combustibili solizi sau petrolieri – de la Compartimentul Ajutoare pentru Încălzire – din Str. Fraternității nr. 1,
  4. De pe site-ul Primariei Galaţi : www.primaria.galati.ro

De ajutorul lunar pentru încălzirea locuinţei pot beneficia consumatorii vulnerabili care utilizează pentru încălzirea locuinţei energie termică furnizată în sistem centralizat şi care au un venit net mediu lunar pe membrul de familie de până la 786 lei în cazul  familiilor şi de pana la  1082 lei în cazul persoanelor singure.

”În cazul consumatorilor vulnerabili care utilizează pentru încălzirea locuinţei gaze naturale, energie electrică sau lemne, cărbuni, combustibili petrolieri, ajutorul lunar pentru încălzirea locuinţei  se acordă familiilor şi persoanelor singure al căror venit net mediu lunar pe membru, respectiv al persoanei singure  este de până la 615 lei,  în conformitate cu prevederile OUG nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială pentru perioada sezonului rece cu modificările și completările aduse prin HG 778/2013 și HG 559/2017”, se arată într-un comunicat al Primăriei municipiului Galați.

În cazul solicitării ajutoarelor pentru energia electrică, ancheta socială se efectuează obligatoriu pentru toate situațiile, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii sau dacă au trecut mai mult de 3 luni de la ultima actualizare a informațiilor, în vederea verificării sistemului de încălzire utilizat.

Informaţiile   pot fi obţinute de la Primăria municipiului Galaţi – Compartimentul Ajutoare pentru Încălzire din str. Fraternității nr. 1, telefon: 0236/488 444, 0236/307 740 și de pe site-ul  www.primaria.galati.ro.

”La completarea cererii, titularul are obligaţia de a menţiona corect componenţa familiei, veniturile membrilor acesteia, numărul de camere, precum şi bunurile mobile şi imobile deţinute.

Cererea şi declaraţia pe propria răspundere va fi completată cu majuscule, datată şi semnată de către reprezentantul familiei (solicitant), fără modificări sau ştersături şi trebuie să conţină un număr de  telefon de contact (Modelul prevăzut în anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 50/2011, cu modificările şi completările ulterioare).

În situaţia în care solicitantul este beneficiar sau, după caz, primeşte ajutor social potrivit prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau alocaţie pentru susţinerea familiei potrivit prevederilor Legii nr. 277/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi solicită ajutor pentru încălzirea locuinței, acesta completează formularul de cerere prevăzut în anexa nr. 1a la normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 50/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Un titular are dreptul legal  la o singură măsură de protecţie socială, funcţie de tipul de încălzire a locuinţei (energie termică, gaze naturale, energie electrică sau lemne, cărbuni, combustibili petrolieri)”, mai precizează Primăria.

Titularul are obligaţia de a comunica Primarului, prin depunerea la Compartimentul Ajutoare pentru Încălzire, a unei noi declaraţii pe propria răspundere, orice modificare intervenită în componenţa familiei şi a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării.

În situaţia în care familiile şi persoanele singure îndeplinesc condiţiile de acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinţei pe parcursul sezonului rece, stabilirea dreptului de ajutor pentru încălzirea locuinţei se face începând cu luna depunerii cererii, dacă aceasta este depusă până pe 20 ale lunii.

Program cu publicul:    Luni – Joi:             8:30 – 16:00

Distribuie articolul

You May Also Like